kraanwater reacties

Bedankt voor jullie reacties. Maar van sommige begrijp ik het antwoord niet goed, ik weet dat je kraanwater in het begin altijd eerst moet koken, en dat heb ik dan ook gedaan. Maar nu hij 5 maanden is mag hij dan water zo uit de kraan hebben zonder te koken. Ik kon het er niet duidelijk uithalen sorry..

graag hier nog even jullie reacties op, groetjes Martine
 
Ons leiding water is bijna of net zo zuiver als bron water dus kan je gewoon kraan water gebruiken zonder het eerst te koken.

Tenzij je lode waterleidingen hebt dan moet je het eerst wel koken.

Wij hebben het niet en sinds Mara sap drinkt maak ik dat gewoon aan met kraan water ongekookt.
VErder krijgt ze nog de borst dus geen gerommel met flessen water en poeder.

groetjes
 
Het schijnt dat Nutricia het sterk af raad om voeding voor de gehele dag te maken, vanwege microbacterieën etc.
Ikzelf maak het ook gewoon voor de hele dag hoor, doe ik al vanaf het begin en mijn zoon is nu 5 mnd, mankeerd niets en zit precies op de lijn volgens het cb.
Groeten Nadia
 
Als je geen lode leidingen hebt, mag je gewoon kraamwater gebruiken (folder voeding van CB). Ik geloof dat het wel de bedoeling is dat je koud water neemt en dan verwarmt, maar dat had ik over het hoofd gelezen. Mijn dochtertje drinkt vanaf haar 3e of 4e week de fles aangemaakt met warm water direct uit de kraan. Ze is nu 9 week en ik vind dat ze er prima uitziet, dus ik ga gewoon door. Het is ontzettend makkelijk. Misschien maakt het uit of je een boiler hebt (waar het lang warm blijft) of via de zo'n gasvlam, dan wordt het pas verwarmt op het moment dat je de kraan open doet en werkt het hetzelfde als een flesverwarmer. Toch?
 
Terug
Bovenaan