Kraanwater

Hoi allemaal
nu las ik dat er in Zeeland chloor in het water zit
nu ben ik echt bang dat dit kwaad kan omdat ik zwanger ben
Heb de afgelopen tijd best veel water gedronken...
 
Het lijkt me verstandig om op te passen met alcohol en rood vlees maar je moet ook niet overdrijven. Als je je al zorgen maakt over het drinken van kraanwater worden het nog pittige, lange maanden voor je. Relax, dat is veel belangrijker voor je kindje. Er zijn veel onderzoeken die het effect van stress aantonen, van kraanwater niet ?
 
Mocht je er geld voor hebben, koop een Berkey, hebben wij ook gekocht. Is bijna €400,-, maar de filters gaan ongeveer 11 jaar mee, dus uiteindelijk een afschrijving van minder dan €40,- per jaar.
Deze filtert het water zo goed, dat je er zelfs slootwater mee zou kunnen drinken (doen we zelf niet hoor ?). 
Maar het filtert kraanwater dus ook helemaal, het haalt ook medicijnresten uit het water bijvoorbeeld. Maar ook de kalk, ons drinkwater is nu zo zacht van smaak!
 
Ik ben het helemaal met je eens.
Ons drinkwater is inderdaad niet zo schoon. Zoek maar eens op op Youtube; kraanwater vs bronwater. Je gaat je rotschrikken.

Wij drinken nu al zo'n 6 jaar water van Evian en Spa.

Dus nee, relax maar niet ;) beter dat je inderdaad opzoek gaat naar een alternatief voor kraanwater!
 
Ik ben zelf woonachtig in Zeeland en maak je maar geen zorgen. Nergens ter wereld staat het drinkwater aan zulke strengen eisen als in Nederland. Het klopt inderdaad dat hier een klein beetje chloor(dioxide) aan het water wordt toegevoegd, maar dat is zo miniem dat het niet eens meetbaar is en dus ook niet schadelijk. Voor koffie en thee gebruiken wij wel een waterfilterkan, maar dat is enkel vanwege de hoeveelheid kalk. Relax en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan