"krab" probleem

Hey Meiden,

Jullie kunnen me vast helpen! Vera heeft allemaal muggebulten in haar gezicht en die krabt ze steeds kapot. ëen plek is favoriet en die krabt ze elke dag open. Hij wordt groter en groter en ik ben bang dat ze er een litteken precies op haar wang aan overhoudt.
Wat kan ik eraan doen om haar daarmee te laten ophouden? Ze krabt voornamlijk in bed. Sokjes over de handjes heb ik al over nagedacht, maar dat wordt lastig want Vera duimt. Een pleister trekt ze er ook af. Duidelijk zeggen dat het niet mag heeft nog geen zin en heeft tot nu toe ook niet gewerkt.

Jullie hebben vast ervaring!!

Groetjes Karin

Misschien dik insmeren met vaseline en de nageltjes goed kort knippen voor het slapen? Dan krijgt ze er hopelijk geen "grip" op..
Ik ga ervan uit dat je al wel allerlei anti-jeuk middeltjes hebt geprobeerd? After-bite helpt mijzelf altijd goed en Nestosyl zalf gebruik ik ook wel..
Je kunt ook azijn smeren, zeker als het open is dan jeukt het daarna zeker niet meer! Ik kan je alleen niet garanderen dat dat zonder littekens blijft. Ik had er laatst zelf een op mijn kuit, die was een beetje open en daarna wilde ik mijn benen even ontharen, voor de test had ik Veet creme gekocht, even niet aan die bult gedacht.......zooooooooooooo die heb ik gevoeld, hij jeukte daarna niet meer maar heb nu wel een litteken!

Succes ermee!

Groetjes Sas

Auw sas, Veet op een open wond??? Dat doet zeer!!!!

Ik ben zelf ook een echte krabber. Mijn moeder naaide vroeger mijn pyamaatje dicht, met uitzondering van een duimgat. Dus ik kon wel duimen, maar niet krabben. En nagels goed kort houden.

Vaseline moet je niet erop doen
vaseline sluit de huid af dus is niet bevordelijk voor het genezen van het wondje/open bultje.

doe er dan een beetje Bepanthen op
en idd de nageltjes kort houden

succes

groetjes moekje

Hey,

Hier hetzelfde probleem bij Roan maar ik heb van de week after bite kids gehaald en nu lijkt het wel wat beter te gaan en ik heb net de nug gevonden waar flink wat bloed uitkwam toen ik hem te pakken had want hij had Roan net weer te pakken gehad...

Groetjes Mascha

Hoi Hoi,

Inmiddels heb ik sokken aan de handjes gedaan en in één sok een gat geknipt voor haar duim.
Het gaat nog niet echt super want vanmorgen bleek dat ze ondanks dat toch weer gekrabt had.

Groetjes!!

Terug
Bovenaan