Krabplekken of hoofd

Hoi allemaal,
Ons zoontje Coen van ruim 4 maanden krabt zich regelmatig open in zijn gezicht. Ook op zijn hoofd krabt hij zich open. Hier had hij eerst last van berg, dit is nu wel over. Maar nu zitten er bloedkorsten, ook niet echt lekker.
Hij heeft niet zo'n hele droge huid, maar op advies van het consultatiebureau zijn we toch maar vaseline-lanettecreme gaan smeren op zijn gezicht. Dit helpt niet echt tegen het krabben, al is het wel iets minder droog. Op zijn hoofdhuid smeren we soms wat baby-olie.
Ik wil hem geen handschoentjes aan geven want hij duimt. Heeft er iemand nog tips???
Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken!
Irene

Hoi,

Ons zoontje deed dat inderdaag ook. Af en toe zag het er echt erg uit.
Heel erg zielig, wij hebben hem wel handschoentjes aangedaan dat was het enige wat hielp. Nu is hij 6 maanden en doet het eigenlijk helemaal niet meer.
Dus hoop dat het bij jou ook vanzelf overgaat.

Verder heb ik eigenlijk geen tips voor je helaas.

Succes ermee,

Groetjes Yvonne

De vaseline lanette creme vaak smeren, ik smeerde het wel 5 keer op een dag bij onze dochter die eczeem had. Vaseline lanette is alleen vet en kan je zo vaak en zolang gebruiken als je wil. Je kan het via de huisarts krijgen, dan wordt het vergoed.
Als tip tegen open krabben heb ik ook wel eens gehoord om gewone vaseline op de huid te smeren. Die trekt niet in en dan kan je de huid niet echt krabben. De nageltjes gaan over de vaseline.

Je kunt de nageltjes goed kort houden. Maar dan niet een schaartje gebruiken, maar zo'n speciaal knippertje (voor baby's). Dat helpt bij ons krabbertje in ieder geval heel goed.

Als je de nageltjes knipt als ze slapen, kun je veilig goed kort knippen. Wij doen ook wel eens dat mn vriend haar nageltjes knipt terwijl ik de fles geeft. Dan werkt ze ook goed mee!

xxx
Mama van Navara

Hoi Irene,

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en heeft vanaf de 2de maand last van jeuk/eczeem achtige plekken op zijn wangen. Hij krabt dan ook heel veel. We hebben heb voor snachts (en overdag als hij gaat slapen) nu sokken over zn handjes aan die blijven veeeel beter zitten dan krabwantjes. Het liefst lange sokken, we trekken ze op tot aan zn oksels verder hebben we ook heel veel gesmeerd met lanette vasaline, dat haalde bij ons niks uit. nog calendula van weleda geprobeerd, hielp ook niet en hormoon zalf gekregen van de dokter. maar zodra we moesten stoppen kwam het weer terug. Nu smeer ik hem met balneum zalf, gewoon gekocht bij de albert heijn. We doen hem ook in bad met balneum extra vettende badolie en het werkt perfekt. als we hem 4 keer per dag smeren met de zalf blijft het zo goed als weg. Ook mogen we hem maar 1 keer in de 3/4 dagen in bad doen. Ook dat helpt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Jen

Mijn dochter heeft ook een beetje last van eczeem. We hebbennet een weekje hormoonzalf gesmeerd maar het is nog niet weg. Maar de jeuk is gelukkig wel een stuk minder.

Maar onze dokterr heeft de grafietzalf van VSM geadviseerd. Dit helpt de huid vet houden en helpt ook een beetje tegen de jeuk. Mijn dochter heeft hierdoor niet zoveel last van jeuk. Tenminste ik denk dat het door deze zalf komt.

Terug
Bovenaan