Kramp, bloedverlies, zo onzeker

<p>Afgelopen woensdag een positieve test, blijdschap! Dat ging heel snel om naar een emotionele rollercoaster.. zondag buikkrampen zoals bij een menstruatie en helderrood bloedverlies. Niet heel veel, alleen bij afvegen, maar wel tot en met nu al gaande. Al meer dan 2 dagen aan het bloeden! Sinds zondagavond gelukkig geen krampen meer en nog geen stolsels en weefsel gezien.. bloeding neemt ook iets af nu eindelijk. Maar mijn borsten worden ook minder gevoelig en verder had ik geen klachten..</p><p>Vk zegt afwachten, het kan 2 kanten op. Maar omdat ik nog maar 5+2 weken zwanger ben kan ik pas op 4 maart een echo laten doen. Duurt zo lang..</p><p>Hebben jullie vergelijkbare verhalen? Hoe gingen jullie om met die onzekerheid en angst? Ik hoop zo dat het geen miskraam wordt en de rest van de zwangerschap gewoon goed blijft verlopen..</p>
 
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, ook toen ik 5 week zwanger was. Helderrood bloedverlies, geen stolsels en helemaal geen buikpijn. (Buikpijn had ik wel de eerste 3 weken dat ik wist dat ik zwanger was, heel onzeker maakt dat.) Vk zei precies hetzelfde tegen mij, kan 2 kanten opgaan. Maar ze zei ook gelijk : Zolang er geen buikkrampen en stolsels bij komen moet je je niet te druk maken. Heel erg zenuwachtig naar de echo, en er bleek nog wat te zitten. Ook zag ze toen al een kloppend hartje. Nu 16 week zwanger! Succes en sterkte met het wachten. Vooral rust zoeken en je daarnaast bezig houden met andere dingen zodat je er zo min mogelijk aan denkt.
 
En oja, ik had tot week 8 helemaal geen klachten. Niks. Niet misselijk, niks met mijn borsten. Dat maakte mij ook erg onzeker omdat je gek word gemaakt met alle horror verhalen van de eerste paar weken zwangerschap. Maar hier dus goed gekomen gelukkig!
 
Gewoon een echo afdwingen, en bloedonderzoek. Dan kunnen ze zien of je hcg level goed is en omhoog of omlaag gaat na 2 dagen. Daarnaast kan je al een zwart zakje zien in de baarmoeder met 5 weken, en met 6 weken klopt er al een hartje. Dus dat hoort echt wel te kunnen!!! Ik heb door risico's en twijfels voor buitenbaarmoederlijk van week 4 tot en met 6 een paar echo's gehad en bloedonderzoeken. 


sterkte en ik hoop op het beste!!!
 
Ja.. ik wist niet hoe lang ik zwanger was, week of 6, en toen kreeg ik een klein beetje bloedverlies. 50/50 schijnt het idd te zijn. Ik mocht gelukkig iets sneller komen. Geen stolsels, weinig bloed, maar kreeg wel een beetje een ongesteldgevoel. Op echo bleek het mis. Ik denk dat je verschillende ervaringen zult horen, maar ik snap dat ze niet te vroeg een echo doen. Al is 4 mrt wel heel laat. Miss willen ze dat wel wat naar voren halen.
 
Heb vk nogmaals gebeld. Hcg prikken doen ze niet omdat het geen garantie is, en echo niet eerder dan 7 weken omdat je dan pas het duidelijkst dingen kunt zien en met meer zekerheid kunt bepalen of het goed zou zijn. 1 maart ben ik pas 7 weken dus moet echt nog even 2 weken wachten.. hopelijk lukt het me wat afleiding te vinden!
 
Ik heb een miskraam gehad met 6 weken maar dat ging anders.. het voelde al niet goed omdat ik geen zwangerschapsverschijnselen had en vanaf begin af aan al bruine afscheiding had.. maar ook ik moest toen afwachten. Met 6 weken kreeg ik echt buikpijn (leken wel weeën ?) en helderrood bloedverlies, maar dit was in een keer best veel en dat bleef ook een dag of 5 voor het pas af nam.. op de echo was toen ook niets meer te zien.

Als het bloedverlies afneemt kan het misschien ook gewoon een vaatje zijn geweest of innesteling.. dan kan je ook wat buikpijn hebben..
Dat had ik met de eerste zwangerschap ook ?

Hoop dat het bloeden gestopt is en dat je 4 maart een goede echo hebt ??
 
Bloeding was gestopt, nu net weer wat rood met afvegen.. zucht.. hopelijk blijft het bij dit druppeltje. 2 weken wachten zal lang gaan duren.
Mijn borsten zijn ook minder gevoelig en verder had ik al geen kwaaltjes, echt veen idee of ik nu een miskraam heb gehad of dat ik nog zwanger ben.. 
 
Terug
Bovenaan