Kramp/ harde buik?? Nu al??

Hallo,

Het is mijn 1e zwangerschap dus alles is nieuw voor me. Ik heb sinds gisteren vrij continue (en daarvoor af en toe) best last van kramp in mijn buik. En dan niet van mijn darmen, het voelt heel anders. Ik weet niet hoe een "harde buik" aanvoelt, maar ik kan me voorstellen dat het zoals dit voelt. Zou dat nu al kunnen? Morgen ben ik 16 weken. Ik voel het vooral als ik iets optil. Ook heb ik al vanaf het begin, maar nu dus nog steeds, aan de rechterkant een zeurderige steek. Komt dit jullie bekend voor? Hebben jullie hier ook (al) last van?

Groetjes!!

Hoi,

Het kan heel goed dat je last hebt van een harde buik, ik heb dit al vanaf 11 weken.
het is mijn 3de zwangerschap, dus ik weet wel wat het is.
Je baarmoeder is een grote holle spier, als die spier zich gaat samentrekken wordt hij keihard, het voelt dus alsof je een harde bal in je buik hebt, dit kun je ook met je handen voelen. dit duurt meestal niet langer dan een minuut. Langzaam wordt hij weer soepel.
Het is een soort oevenwee.
Als je te druk bent is het een teken dat je het wat rustiger aan moet doen.
Ik had het in samenwerking met bloedverlies en dat was dus helemaal niet goed.
Ik neem aan dat jij niet vloeit?
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik er heel veel last van gehad, maar mijn dochter was met 41,1 weken geboren. Je kunt ook een harde buik krijgen als je kindje een keer flink trapt.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je.

Groetjes, Ris 17,1 weken van 3de kindje

Hoi "Ris", dank je voor je reactie. Nee, gelukkig heb ik geen bloedverlies. Wel is het zo dat het dus lang duurt, de hele dag met soms even wat erger. Ik probeer het ook zo rustig mogelijk aan te doen. Ik maakte al een grap dat ik wilde dat mijn buik normaal ook zo strak en hard aanvoelt als nu!! Ik hou het wel even in de gaten maar maak me geen zorgen.
Doeg!!

kan die zeurderige pijn geen bandenpijn zijn?

Ik heb het ook aan de linkerkant en het is niet heel pijnlijk maar het zeurt inderdaad. Komt van het groeien van de baarmoeder...

Wat betreft die andere pijn weet ik het niet. Ik heb nog geen harde buiken gehad dus weet niet hoe dat voelt.

Hoi,

Ik ben zwanger van de 2e. Bij de 1e had ik nooit geen last van bandenpijn of harde buiken, dus ik wist niet hoe het voelde. Maar ik denk dat ik er nu idd ook erg last van heb. Al vanaf de 11e week ongeveer. En ook heb ik een steek aan de rechterkant, soms in mijn zij, en soms wat meer naar beneden. Heel vreemd. En mijn buik kan ook erg lang hard zijn. Ik moet volgende week naar de vk, ik zal het dan eens vragen, of het harde buiken zijn, of dat het bandenpijn is. Want ik weet ook niet hoe dat voelt verder. Als ik wat meer weer, zal ik het hier ook ff laten weten.

Groetjes Marissa
14w en 5d.

Terug
Bovenaan