Kramp in beide kuiten, 's nachts...

Hoi,

Kom ik weer aan hoor :)
Dit is mijn eerste zwangerschap, dus zo'n forum is voor mij echt een uitkomst.

Ik heb nu al 1,5 wk last van kramp in mijn beide kuiten, ik word 's nachts wakker van de pijn... probeer mijn tenen te strekken naar boven en dan trekt het ook wel langzaam weg. Maar is dit een zwangerschaps trek? Normaal had ik hier nooit last van...
'S morgens zijn mijn kuiten nog hard, van de krampen...

Iemand hier ervaring mee?

Liefs..

Hoi!

Ja dit is een zwangerschapskwaaltje. Ik had hier ook erg veel last van. Ik legde altijd 2 kussens onder mijn onderbenen / voeten. Daarna werd het een stuk minder. Ik werd er soms 3x op een nacht wakker van en daarna maar heel af en toe.
Ook leggen sommige mensen een ouderwets stuk zeep onder hun onderlaken, het schijnt dat dit ook helpt. Maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Succes ermee!!

groetjes Larissa mama van Luca (3 mnd en 3 wkn)

Typische zwangerschapskwaal. Wist ik in het begin ook niet hoor, dat je ook dat soort kwaaltjes krijgt.
Komt omdat het bloed niet meer zo makkelijk terug omhoog kan stromen  doordat de vaten in je benen wijder zijn. Er blijft teveel bloed in je benen achter. Daar komen die krampen van. Je kunt er ook onrustige benen van krijgen.

Inderdaad benen omhoog helpt wel wat. Bij het douchen afspoelen met afwisselend koud en warm water en aflsuiten met koud. Helpt de bloedsomloop verbeteren. Overdag moet je niet te lang staan of in dezelfde houding zitten, ook dat helpt wel wat.

Maar helemaal over gaat het niet hoor. Het is heel irritant. succes

Hoi,

Tsja, ook weer 1 van die fijne zwangerschapskwaaltjes....

Wat ook kan helpen is 's avonds als je naar bed gaat de volgende oefening doen:

Op je rug gaan liggen met gestrekte benen, je tenen naar je toe trekken, en dan rondjes draaien met je voeten. Op deze manier worden de afvalstoffen in je benen weer afgevoerd. (oefening een paar minuten volhouden).
Deze oefening heb ik meegekregen van de zwangerschapsgym. Ik heb zelf geen last van kramp, maar alle andere dames in mijn groep wel. Sinds ze deze oefening doen, hebben ze er allemaal een stuk minder tot geen last meer van.
En dat stuk zeep in je bed schijnt idd ook te helpen.

Succes allemaal!

Groetjes Lilian

Hoi

Wat ook kan helpen is met het raam open slapen, als het warm in je kamer is kan je sneller last krijgen van kramp.
Ik heb het soms maar het doet harstikke pijn.

Groetjes Joyce

Hoi meiden,

Ik heb een oplossing!!!! maar NIET LACHEN

het werkt echt!!!
leg een stuk zeep onder je hoeslaken!! geen idee waarom het werkt maar het helpt echt..
Ik heb deze tip van mijn pufklas juf! en wij lagen in het begin ook in een deuk! maar na weer een nacht uit bed te zijn gesprongen toch maar een stuk zeep in bed.. en ra ra die nachten erna was het opeens over/weg..  
Vriendinnnetje van mij heeft 2 stukken zeep er in gelegd!
dussss meiden probeer het!

liefs Annemieke
39/3d

Hoi Annemieke,

Ik moest toch stiekem een beetje gniffelen maar dat kwam vooral door het NIET LACHEN. Het klinkt inderdaad heel raar maar ik heb zelf ook een stuk zeep onder mijn hoeslaken en het werkt echt.

Doen dus dames, wat heb je te verliezen.

Groetjes Juffie

hihi de lakens ruiken dan in elk geval fris met dat zeep eronder. Maar zal het toch eens gaan proberen nu zit ik elke nacht minimaal 2x klaarwakker met kramp en tjemig dat doet effe zeer.

Terug
Bovenaan