kramp in benen tijdens zwangerschap

Ja hoor. Kramp in mijn kuiten! En dan vooral 's nachts als ik me uitrek. Ik weet niet hoe snel ik mijn bed moet uitkomen. Het heeft geloof ik te maken met de doorbloeding van je benen. Je moet dan met je benen omhoog liggen op een kussen of zo. En verder heb ik met zwangerschapsgym oefeningen gekregen die de kramp tegen moeten gaan. Niet dat ik dat elke dag doe trouwens, maar het schijnt wel te helpen.

Groetjes Nicole
 
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN, WE ZIJN NIET BLIND!!
En ja, het is een bekende kwaal. Er zijn verschillende cremes en lotions op de markt die enige verlichting bieden en de tip hierboven is ook een aanrader, je benen zoveel mogelijk omhoog houden, eventueel 's nachts in bed je voeten op een kussen leggen. Veel succes.
 
Hoi Heidi,

Wat wel eens geadviseerd wordt is voor dat je gaat slapen een glas of beker warme melk te drinken (sowieso meer melk drinken). Ik doe dat al gedurende de hele zwangerschap (ook daarvoor eigenlijk al) en heb inderdaad nog maar 1 keer last gehad van kramp in mijn bovenbeen.

Verder een tip uit grootmoederstijd. Een stuk zeep onder je matras leggen.

Succes
 
Hoi Heidi,

Ik had het ook, nu smeer ik iedere avond mijn onderbenen in met een gel van het merk Weleda en sindsdien geen kramp meer gehad. Helaas weet ik de naam niet want het etiket is eraf, maar bij een apotheek of een natuurwinkel weten ze het vast wel! Succes!
 
Terug
Bovenaan