Kramp in benen

Hallo allemaal,

Ik ben 25wk zwanger, en de laatste paar dagen last van kramp in mijn benen. Vooral s'nachts.

Heeft er iemand een tips voor me.
Alvast bedankt.
Groetjes Maya
 
zuivel schijnt de krampen te verminderen (veel melk en karnemelk drinken dus...) ivm magnesium of kalk, daar heb ik verschillende dingen over gehoord.
verder: als je zo'n kramp krijgt dan helpt t om je voet vast te pakken en naar je toe te trekken. in elk geval niet uitstrekken je tenen! daardoor schiet de kramp er juist in.

is heel bekende kwaal, sterkte ermee
 
Volgens mij helpt melk echt wel. Laatst had ik twee dagen geen melk gedronken (was voor het eerst in de zwangerschap) en ik kreeg na twee dagen echt veel last van krampen. Ben het snel weer gaan drinken, ook omdat het natuurlijk nodig is voor het kindje, maar de kramp werd ook direct stukken minder. Ik heb gelezen dat een glaasje voor het slapen gaan goed doet tegen kramp, ik drink het zelf meestal in de ochtend (1 a 2 glazen).

groetjes, Jane
 
Ik weet wat je bedoelt..erg pijnlijk vooral midden in de nacht arrg. Bij gym oefeningen gekregen om voor het slapengaan je voeten 25 x naar buiten en 25 x naar binnen te draaien (wel plat op je rug liggen); werkt prrima!! plus de tip dat er sunlight zeep schijnt te zijn die je bij de drogist'kan kopen en 'gewoon'in je bed moet leggen heb je nergens meer last van...aangezien de oefeningen superwerken heb ik de zeep nog niet gebeurd...dusss veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan