Kramp in kuiten normaal??

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal   ik heb een vraagje, ik heb sinds een week snachts als ik in bed ligt te slapen onwijze kramp in mn kuiten egt niet normaal, en heb nu ook een soort spierbal (haha) op mn kuit zitten terwijl ik vrij dunne benen heb, hoort dit bij de  zwangerschap of is dit niet de  bedoeling?       en nog een vraagje, is het normaal dat je haar op je buik krijg(donkere in ieder geval) want ik ben zelf blond maar dit vind k erg vies om te zien, het is nog niet lang ofzo maar ik zie het wel en ben er niet zo blij mee, nou ik hoop dat jullie een antwoord hebben   alvast bedankt,
groetjes Danielle 20weken6dagen

Hoi Danielle,

Het is een normaal verschijnsel die kramp in je kuiten, ik heb er ook zo'n last van(zowel bij mijn eerste zw.schap als nu) het heeft te maken met het vervoer van zuurstof   in je bloed wat lastiger gaat als je ligt en slaapt. Het enige wat helpt is je voeten wat hoger leggen als je slapen gaat en als je kramp krijgt op je tenen gaan staan. Heel pijnlijk en zeker ook vervelend maar het kan geen kwaad voor je kindje.

Wat betreft de donkere haren, ook dat komt vaak voor als je zwanger bent, door de invloed van je hormonen gaan haren groeien op plaatsen waar je ze normaal niet hebt en ook de kleur kan verschillen, ik scheer ze weg en na de bevalling hoop ik ze niet meer te zien!!

het zijn vervelende kwaaltjes maar je kan er helaas weinig aan doen! Succes!

Groejes Odette(28+1)

Ik zie dat Odette al gereageerd heeft, ik sluit me helemaal
bij haar aan.....

xx Syrah

hallo

ook ik heb last van krampen en van de donkere haartjes op mijn buik, dus heel normaal allemaal.

maar wat ik nog even wat toevoegen is iets wat mijn vk tegen me zei.
namelijk dat je de haartjes beter niet weg kan halen omdat ze na de zwangerschap vanzelf weer weg gaan.
nu heb ik dit zelf mee gemaakt dus het is echt zo, ik heb ze laten zitten bij de 1e zwangerschap en na die tijd verdwenen ze net zo snel als dat ze er waren gekomen.

nu ben ik zwanger van de 2e en weer komen de haartjes naar boven.
niet weghalen dus!

liefs marlies

Terug
Bovenaan