kramp in kuiten

Wie o wie heeft ook kramp in zijn kuiten? En wie weet wat je eraan kan doen! Vanacht deed het vreselijk zeer, zelfs m'n vriendje schrok zich een hoedje omdat ik als een soort acrobaat probeerde van de kramp af te komen (wel komisch haha)
Maar nu voel ik het nog steeds. T hoort erbij, maar weet iemand een middeltje om het minder te maken?

Groetjes, Lieke

Vervelend. Ik heb er in mijn vorige zwangerschap ook veel last van gehad. Als de kramp er eenmaal in zit kun je het beste met gestrekt been je teen naar je toe trekken. Vriendlief kan je daar mooi bij helpen. Zeker als straks je buik dikker is kun je dat bijna niet meer zelf.

Verder helpt het om wisselbaden te nemen. Bijvoorbeeld je benen afdouchen om en om met koud en warm water. Het heeft namelijk te maken met je doorbloeding. Je moet dan afsluiten met koud water. Verder overdag niet teveel en te lang in een houding staan of zitten. Het schijnt ook iets met een kalkgebrek te maken te hebben maar dat weet ik niet zeker.

Dan heb ik nog een bakermiddeltje. Een stuk zeep in je bed leggen, bij je voeteneinde. Vraag me niet waarom maar kwaad kan het iig niet dus ik heb het toen maar gewoon gedaan.

Succes

ik heb altijd al veel last van kramp...maar dan voornamelijk in mijn voeten.
Ik gebruik altijd SRL - gelei van VSM   dat werkt super!

en veel tomatensap drinken!!!

manon

Wat ook schijnt te helpen is om 's avonds voor je gaat slapen een beker warme melk te drinken. En het voeteneind een klein stukje omhoog zetten (b.v. een kussen onder het matras leggen). Dan stroomt je bloed makkelijker terug omhoog.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan