kramp in mn kuiten

sinds een week word ik elke nacht wel een keer gillend wakker met vreselijke kramp in mijn kuiten.. de eerste 2x schrok mijn vriend zich kapot en stond direct naast me (oeps). ik heb het matras aan het voeteneind al opgehoogt maar helaas vanacht toch weer kramp. mijn vriend denkt dat het komt doordat ik nu niet meer sport (reed voorheen veel paard). iemand een idee wat nog kan helpen?

hoi hanneke

magnesium tabletten helpen goed die kan je zo in de drogist kopen.

ik had ook veel last van kuit krampen mijn verloskundige rade magnesium tabletten.

sinds dat ik de tabletten slik heb ik er geen last meer van gehad.

gr nelleke

hoi Hanneke,

Ik heb het ook het doet echt verschrikkelijk pijn, heb gevraagd aan de verloskundige wat is hier op kon doen zij zei dat je voor dat je naar bed gaat goed met je tenen moest draaien/wibbelen. Dat doe ik nu een week en heb geen kramp mee gehad. Je moet ook proberen als je kramp heb je tenen naar je toe te trekken ik weet het doet echt pijn.

succes.

ik heb altijd een flesje water bij me. drink ongeveer 2 a 3 flesjes (spa flesje 50cl?) en dan nog thuis in de middag avond altijd aanmaak siroop (ong 5 glazen).
en als het warm is drink ik nog meer dus denk dat dat wel genoeg is.

Ik weet niet of dit toeval is of niet, maar sinds ik iedere dag een banaan eet heb ik geen last meer van kramp. Ik had er zelf ook heel veel last van, niet alleen in mijn kuiten maar ook mijn tenen verkrampten helemaal.

Ook hier een oud fanatiek paardrijder, tot 22wk gereden. Ik heb ook periode gehad van kramp en inderdaad gillend wakker worden. Wat bij mij goed heeft geholpen is s avonds voor het naar bed gaan m'n benen licht maseren met bbbb crème voor mama van vsm.
Magnesium kan een negatieve invloed op je stoelgang, iets om te onthouden.

Terug
Bovenaan