Kramp na inwendige echo

<p>Vandaag mijn eerste inwendige echo die best pijnlijk was. De vraag of ze een verkeerde berekening hebben of dat t vruchtje gestopt is met groeien moet ik afwachten tot volgende week. Volgens meting zou ik 5+6 weken zijn volgens de berekening moet ik 6+6 weken  zijn en er was (nog)geen hartje te zien.</p><p>De echo deed best pijn en bleef gevoelig naderhand maar nu heb ik vreselijke buikkrampen mijn onderbuik alsof je ongesteld bent maar heb geen bloedverlies. Ik kan er niet van slapen als ik sta of loop is de pijn minder heb er een warme kruik opgelegd dat helpt wel. Hebben er nog meer dames dit gehad?  Op internet lees ik alleen maar dat het geen pijn doet</p>

Hoi Velvet,
Ik heb tientallen ainwendige echo's gehad en ik heb dit nog nooit als pijnlijk ervaren.
Was je erg zenuwachtig of niet ontspannen?
Als ik jou was zou ik wel even contact opnemen met de echocopist.
Xx

Hoi 
Als je heel erg gespannen of zenuwachtig bent geweest kan je lichaam wel een reactie geven door alle spieren steeds aan te spannen ( je lichaam heeft dan een vals alarm dat er iets in zit wat er niet hoort) 
Ik heb vroeger toen ik nog niet zwanger was heel veel inwendige echo's gehad en heb er meerdere keren last van gehad. 
Kreeg van haar de tip ( wel een rare ) van als ik deze pijn had om te zorgen dat ik klaar kwam. Hierdoor hierdoor reset de zenuwen en de spieren in die omgeving van aanspannen na ontspannend. 
Maar heb je er vandaag nog steeds zoveel last van eerst de verloskundige bellen

Hoi 
Als je heel erg gespannen of zenuwachtig bent geweest kan je lichaam wel een reactie geven door alle spieren steeds aan te spannen ( je lichaam heeft dan een vals alarm dat er iets in zit wat er niet hoort) 
Ik heb vroeger toen ik nog niet zwanger was heel veel inwendige echo's gehad en heb er meerdere keren last van gehad. 
Kreeg van haar de tip ( wel een rare ) van als ik deze pijn had om te zorgen dat ik klaar kwam. Hierdoor hierdoor reset de zenuwen en de spieren in die omgeving van aanspannen na ontspannend. 
Maar heb je er vandaag nog steeds zoveel last van eerst de verloskundige bellen

Een beetje wel ja. Had gebeld naar t ziekenhuis en ze zeiden dat het niet normaal is dat het zo'n pijn doet dus kan zijn dat ik een verkeerde houding gehad heb. Maar ik begrijp de kramp uren later niet echt... Wordt een lange week in ieder geval.

Hoi , ik had na de inwendige echo ook kramp en zelfs bloedverlies. Tijdens de echo nergens last van gehad maar savonds kwamen de krampjes en het bloedverlies. Heeft ongeveer 24u geduurd. Dat was met 6.0 week.Ik had toen 6 weken moeten zijn maar werd ook een week terug gezet. 
3 weken later met 8 weken een goede uitwendige echo gehad waarbij we ook het hartje hebben gezien en weer een paar dagen vooruit zijn gezet. 
Het kan in zo'n vroeg stadium nog zoveel kanten op gaan, je kan er weinig over zeggen. 
Als de krampen erg pijnlijk zijn kan je ook misschien paracetamol nemen of even langs je huisarts. 
Veel succes en hopelijk volgende week een mooiere echo

Terug
Bovenaan