Kramp onderbuik 4 weken na miskraam

Hoi allemaal,

In plaats van verder te googelen, wil ik hier navraag doen naar jullie ervaringen. Dat is ook realistischer dan Google :)

Even in het kort mijn verhaal. 22 oktober heb ik een miskraam gehad met behulp van Cytotec. Donderdag erop echo gehad en was ik helemaal schoon. Ik heb nog wel tot een week erna licht bloedverlies gehad. Gynaecoloog gaf aan dat we na stoppen van bloedingen weer verder mochten met proberen. Zo gezegd zo gedaan.

Nu heb ik afgelopen week wat steken in mijn lies gevoeld. Sinds vrijdag kramp in mijn onderbuik. Gisteren voelde het alsof mijn menstruatie eraan komt. Vandaag wat minder.

Voor de miskraam had ik onregelmatige cyclus. Verwacht dat het erna ook zo zal zijn. Heb geen idee weer ik weer een menstruatie kan verwachten. Ze zeggen 4-6 weken maar lees ook over 8 weken.

Heeft iemand ervaring met kramp na een miskraam? Kan het zijn dat ik nu mijn eisprong voel?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik voelde na mijn miskraam in januari ook ineens een mijn eisprong duidelijker, en had zelfs een paar cycli ovulatiebloedingen (paar druppels, maar dan nog, dat had ik daarvoor echt nooit). Was wel een spontaan opgang gekomen miskraam (wel al op echo vastgesteld) met daarna een spoedcurettage, weet niet of dat nog ergens voor uitmaakt.

Het zou natuurlijk vanalles kunnen zijn nu, van ovulatiepijn tot ongesteldheidskrampen tot misschien vroege zwangerschapssymptomen, qua timing zou het allemaal kunnen. 

Dankjewel voor je reactie. Wat erg dat je ook een miskraam hebt gehad. Wat je zegt, het kan ook van alles zijn. Je lichaam krijgt toch wel wat te verwerken dus kan zo maar dat je in eens andere dingen voelt dan ervoor. Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om paar weken erna nog kramp te krijgen door de miskraam. Als soort van nasleep. Ervaringen lezen van anderen helpt vaak beter dan de standaard teksten online.

Ik was naar mijn miskraam gelijk weer zwanger. Ik had mijn cyclus gelijk weer op regel en bij mij begon paar dagen voor ik kon testen op een zwangerschap krampen in mijn buik 5 dagen later stond ik met een positieve test in mijn handen. Dus het kan wel. Succes en hopelijk is het weer raak voor jullie.

Wat fijn dat je meteen weer zwanger bent. Gefeliciteerd! Het zou heel mooi zijn maar daar durf ik niet aan te denken. Ik dacht aan misschien eisprong of misschien kan je nog na 4 weken last hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat menstruatie eraan komt. Dat zou ook fijn zijn want dan kan ik weer gaan rekenen.

Terug
Bovenaan