Kramp - wie heeft tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment zwanger van de derde en elke keer heb ik tijdens de zwangerschap ('s nachts) last van kramp. Op zich een hele normale kwaal die volgens de boeken bij de zwangerschap horen, maar ik heb het deze keer toch meer dan de vorige twee keren en ben het inmiddels wel een beetje zat om vier keer per nacht naast het bed te gaan staan dansen of op de koude douchevloer te gaan staan.
Heeft één van jullie tips om dit toch een beetje te voorkomen? Heb ooit eens gelezen dat voldoende zuivel zou kunnen helpen, maar ik heb de indruk dat ik toch aardig wat melk en yoghurt inneem....
Ik hoor graag van jullie!

Groetjes!

Hoi, ik heb ook last van kramp (ook al voor mijn zwangerschap). Ik slik nu extra calcium en heb van de fysio geleerd hoe je de kuiten kunt masseren voor het slapen gaan. Dat doet mijn lief elke avond, en het helpt.

Je partner moet een beetje massageolie of bodylotion op je kuit, je houdt je voet ten opzichte van je kuit in een hoek van 90 graden (eigenlijk is het belangrijkst dat je voet niet strekt, want dan schiet de kramp er meestal meteen weer in). En dan wrijft je partner vanaf je hak naar je knieholte (niet heen en weer wrijven, maar elke keer vanaf de hak naar de knieholte). Als ie dit nou zo'n 10 minuten per dag doet, dan help je de afvalstoffen in je kuit makkelijker weg te laten stromen en dan kan je minder kramp krijgen.

Ik hoop dat het helpt, want het is echt super naar kwaaltje!

Ik gebruik een warme kruik als ik kramp heb in mijn buik.
Mischien helpt het ook bij kramp in je spieren?

grt
Anita

Ik had ook vaak kramp maar gebruikte zoveel zuivel dat het daar niet aan kon liggen. De VK zei tegen mij dat je ook kunt smeren met Venal van Bional. 's Avonds voor het slapen gaan op je kuiten. Wordt een beetje warm en ik heb er toen geen last meer van gehad. En het was zo heftig, ik kon niets meer. De dagen erna kon ik nog amper traplopen. Misschien een idee?

Hallo meiden,

Dank voor jullie reacties... ik ben een beetje laat, maar we zijn de laatste weken een beetje druk geweest met verven enzo....
Saskiasas en mamavaneline; ik heb jullie tips gebruikt en ik heb de laatste weken misschien 2 of 3 keer kramp gehad!! Goeie tips dus!
Op dit moment doen we een combi:  manlief masseert de kuiten (van voet naar knie) met Venal of met bodylotion. Werkt echt super! Heerlijk om nu gewoon weer lekker te kunnen slapen, zonder woest gespring naast het bed!
Anita, jouw tip heb ik niet toegepast; de kramp kwam zo onregelmatig dat het maken van een kruik op dat moment me "teveel werk" was en 'm van tevoren maken had weinig zin: dan zou ie afgekoeld zijn tegen de tijd dat ik 'm nodig was. Maar bedankt voor het meedenken!

Groetjes!

Misschien klinkt je dit heel zweverig, maar het helpt...een stuk zeep in je bed leggen. Mijn oma kwam hier mee en ik dacht nog: die is gek! Maar ja na weer een nacht rechtop uitschreeuwen van kuitkramp..toch maar geprobeerd en nu niet meer gehad!!!

Suc6 ermee.

Liefs

Hoi!!! Ontzettend vervelend en pijnlijk die kramp!!!!!!!!!! Weet je ook wanneer het erin schiet? Ik ben er bij mezelf achter gekomen dat ik kramp ik mijn kuiten krijg als ik mezelf uitrek. Ik heb dit op de zwangerschapsgym besproken en de fysio daar zei dat de kramp er vaak in schiet als je je voet helemaal uitstrekt. In plaats daarvan moet je proberen om als je je uitrekt je voet naar je toe te halen, omhoog dus. Dit heb ik geprobeerd en sindsdien heb ik geen last meer van kramp... succes ermee!!

Hallo!!!

Ik heb er nu ook veel meer last van dan bij m'n vorige 2 zwangerschappen.... Niet alleen in m'n kuiten maar ook m'n tenen en van de week tijdens ...(fijne onderbreking...) de zij/achterkant van m'n bovenbeen...
Ik kon niet bedenken hoe ik die spier moest strekken...
Oja, ik dacht gehoord te hebben dat kruiken niet zo goed zou zijn voor zwangeren (niet in beginstadium hoor) vanwege de warmte, dat zou weeen kunnen opwekken, of t ook echt zo is?????

groetjes, Priscilla

Terug
Bovenaan