KRAMP

Hallo allemaal,

Vanacht heb ik hele erge kramp in mijn kuit gehad. Wel een kwartier lang. Mijn vriend heeft mijn tenen steeds naar achter geduwt, maar de kramp ging maar niet weg.
Vanochtend voor het opstaan had ik het weer door dat de wekker ging en ik een onverwachtte beweging maakte. Ook deze keer ging het pas na een 10 minuten weg.

Ik weet dat dit bij het zwanger zijn hoort maar ik wil dit niet nog eens een keer mee maken. Ik was er namenlijk misselijk van zo'n pijn had ik.

Nu is mijn vraag of iemand ook weet hoe ik dit het beste kan voorkomen. Ik heb ergens gehoord dat je veel water moet drinken, dit doe dan ook, ongeveer 1,5 liter per dag. Maar dat helpt dus niet.

Groetjes Marije en alvast bedankt.
(29 weken zwanger)
 
Veel melk drinken en melkprodukten eten, kan soms krampen verminderen. Als het echt te erg wordt, kan je via je huisarts aan 'promagnor' geraken. dit is een magnesium supplement dat vaak wordt gebruikt om krampen tegen te gaan.

succes
 
Ik heb als tiener veel last van krampen in de kuit gehad. Dat zal wellicht door een andere oorzaak komen dan de krampen die jij hebt, maar wat mij wel hielp was naast het bed staan en rustig je voet op de grond zetten/duwen zodat je normaal komt te staan. Natuurlijk voorkomt dit geen krampen, maar bij mij trok het er wel snel uit als ik dat deed.

groetjes, Jane
 
Het helpt als je overdag wat vaker met je benen omhoog gaat zitten en ze 's nachts op een kussen legt. Doe ik ook en ik heb nergens last van. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan