KRAMP!!!``

Hallo meiden,
Ik heb een probleem met ons kleine mannetje. Hij is nu 5 weken en heeft extreme last van kramp. Wij denken dat het te maken heeft met teveel lucht in zijn lijfje. Als hij aan mijn borst drinkt, neemt hij steeds erg veel lucht mee. Hij laat de hele dag windjes en soms denk je dat hij zijn luier nu wel helemaal zal hebben volgepoept...maar nee, alleen maar lucht. Het boeren lukt na een voeding niet zo, dus daardoor houdt hij ook veel lucht vast. Ik weet dat veel babies huilen en ook vaste huiluurtjes hebben, maar ons zoontje heeft 's avonds echt buien van 2 of 2.5 uur onbedaarlijk krijsen. Echt dat hij soms bijna vergeet te ademen en stijf wordt als een plank! Je ziet echt dat hij erge pijn heeft dan en niets helpt dan ook. Ik heb al Cinababy geprobeerd en ook Solgar ABC poeder en dat helpt niet. Nu heb ik Aeropac (ofzo) besteld bij de apotheek. Schijnt lucht op te lossen ofzo iets.
Weten jullie iets voor ons, hebben jullie ervaring of advies?
Wij horen het heel graag, want weten het zelf niet meer zo goed!

Alvast heel erg bedankt!

groeten Sascha
 
Hoi,

Ik herken het wat je beschrijft. Onze kleine had ook verschrikkelijk last van kramp (krampjes dekt de lading niet echt). We hebben geprobeerd: cinnababy, aeropax, hoofdeind hoger, langer rechtop houden, Orthiflor junior (lijkt op abc) geven. Zij kreeg ook lucht mee met drinken. Iedereen zei dat het wel over ging, maar ondertussen werden we er wel radeloos van. Bij ons verbeterde het toen ik gestopt ben met borstvoeding en orthiflor door de fles ben gaan doen. Maar het zal ook een natuurlijk proces zijn, de darmpjes moeten rijpen.
Helaas heb ik dus niet de oplossing voor je, het wordt wel minder (ook al kan het even duren). Ga anders eens naar de huisarts, misschien heeft hij nog iets achter de hand...(van het cb werden wij niet veel wijzer)
Succes en sterkte ermee
 
Hoi,

Onze kleine meid had ook heel veel
last en krijste de boel bij elkaar.
Wij kregen toen het advies van iemand
om iberogast van steigerwalt te gaan
gebruiken en daaarna is ze heel goed opgeknapt en binnen een paar dagen tijd ging het echt stukken beter met haar.
Het is plantaardig dus je kan het gewoon een hele tijd achter elkaar gebruiken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes en succes
 
Hoi,

ik leef met je mee. Onze zoon heeft t/m de 4e maand ook erg veel last gehad van krampen en ook verstopping en diaree. Hij kreunde en kronkelde en huilde en het was heel zielig om te zien. WE hebben natuurlijk alles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk hebben we ons er maar bij neergelegd.
Hij is nu 7 maanden oud en heeft nergens last meer van en kan alles eten en drinken. Het komt echt goed.
 
Hoi Sascha,

Wat een nachtmerrie he. Ik herken het nog heel goed van mijn zoontje. Die had precies hetzelfde. Huilen huilen huilen. Per keer dat je een nieuwe voeding probeert of een middeltje moet je het wel minimaal 2 weken de kans geven om aan te slaan. Bij ons heeft ABC Dophilus uiteindelijk geholpen. Het ging langzaamaan steeds iets beter. We gaven ook Nutrilon Omneo.

Wat mij was aanbevolen was Sab Simplex. Ik kan het alleen hier in de Randstad niet krijgen. In het oosten kun je het gewoon bij de drogist krijgen.

Als geen van de voeding aanslaat kun je Nutramigen vragen. Dat schijnt ook heel goed te helpen.

ken je wel alle trucjes dat hij zich beter voelt (omgekeerd, met z'n buik op je arm dragen) enzo?
Nog een laatste dooddoener: na 3 maanden gaat het meestal vanzelf over. Dat kreeg ik ook te horen, maar dat lijkt nog zo'n ontzettend lange tijd.

Wij zijn trouwens ook gaan inbakeren. Daar werd hij ook iets rustiger van.

Sterkte!
Machteld
 
Hoi Sascha, bij Maarten hielp ABC Dophilus wel goed, maar bij jouw baby dus niet. Van Sab Simplex heb ik ook goede verhalen gehoord. Het schijnt dat je dat via internet gewoon kunt bestellen (het is een Duits product). Misschien het proberen waard.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan