krampen bij overshakelen van voeding

Hoi,

sinds twee weken ben ik begonnen met het afbouwen van borstvoeding,
sinds drie dagen ben ik helemaal over op flesvoeding (friso comfort 1/3
friso normaal 2/3)

nu heeft ie sinds gister enorm last van krampen en is hij niet meer troostbaar
wat hij anders nooit had.

is dit normaal of niet ??
of kan er iets anders aan de hand zijn zoals koemelkallergie wat me oudstse dochter
heeft??

en hoe lang moet ik deze voeding de tijd geven voordat ik ga switchen ??
en hoe lang duurt het voordat de krampen minder worden??

veel vragen hopelijk krijg ik snel andwoordt

ps me zoon is twaalf weken

groetjes annegien

Hoi hoi,

Op de meeste vragen kan ik geen antwoord geven. Zit in hetzelfde schuitje, ben ook bezig met de overgang van borst- naar kunstvoeding. Hier gaat het juist best goed.

Krampjes heeft onze kleine in het begin gehad en toen zijn wij gestart met CinaBaby van VSM. Het is een homeopatisch middel, gemaakt voor baby's met darmkrampjes. Het is verkrijgbaar bij apotheek en drogist. Hoewel die nu niet open zijn (het is toch zondag), kan je daar wellicht morgen mee beginnen. Hier hielpen ze goed.

Verder kan masseren van de onderrug (met de klok mee) de klachten ook verlichten. Onze kleine vind dat masseren sowieso wel fijn, dus wij doen dat regelmatig. Onze kraamhulp vertelde dat je niet op de buik moest masseren, omdat dat juist het tegenovergestelde effect heeft, maar een kennis zei dat zij juist weer wel geleerd had de buik te masseren. Masseren maakt je baby in ieder geval rustiger.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

Hai, onze kleine krijgt al vanaf vier weken oud volledige flesvoeding en heeft al krampjes vanaf twee weken oud.

Het is bij elke kind verschillend hoe ze reageren, je hoort een voeding twee weken de tijd te geven om te kijken hoe de darmpjes van je kindje reageren. Bij ons heeft Cinababy niet geholpen, we zijn toen venkelwater gaan geven, ook zonder effect en hebben ook Sab Simplex geprobeerd, ik zag ook   hiermee geen verschil. Maar elk kindje is anders en ik zou zeggen, probeeer deze dingen wel, misschien werkt het verlichtend voor jou kindje !

Ik heb het idee dat de krampjes nu minder worden, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij de drie maanden nadert, ze zeggen dat dan de krampjes minder moeten worden of moeten verdwijnen. O en wat ook helpt om te verlichten, wij zoen dat, is 10 of 20cc extra water toevoegen aan de voeding !

Suc6

Terug
Bovenaan