Krampen en diarree einde zwangerschap

<p>Even een vraagje,</p><p>Ik ben vandaag 39,1 weken zwanger en heb sinds een ruime week erg veel last van buikkrampen en flinke diarree. </p><p>Soms doen de krampen zo zeer, dan kan ik me niet concentreren op wat er om me heen gebeurd. Ook moest ik vanochtend gelijk rennen naar de wc, en daarna alsnog flinke krampen, terwijl ik dan denk, nu ben ik toch wel leeg... </p><p>Herkent iemand dit? </p>

Ja maar ik heb het al een dag of 7 nu denk ik... er zit ook geen regelmaat in de krampen. Ik word er alleen zo moe van. Ik heb de verloskundige vrijdag erover gesproken en die zei ja misschien een buikgriep, maar dat lijkt me niet. Want zo voel ik me niet. Word er moedeloos van

Ik moest de dagen voor mijn bevalling ook heel vaak naar de wc voor ontlasting, terwijl ik normaal juist altijd last heb van obstipatie. Ik herken het dus ook als een teken van het begin van de bevalling. 

In de ochtend  van mijn bevalling zat ik ook alleen maar op de wc met diarree, totdat ik leeg was en ik een stemmetje in mijn hoofd hoorde als je moet poepen is het zover en toen durfde ik niet meer naar de wc. 
4 uur later is ze geboren.
Als je er al een week last van hebt zou het goed kunnen dat je een buikgriepje hebt hoor, wanneer heb je weer controle?  Kunnen ze je eventuele ontsluiting checken.
Succes met de laatste loodjes en veel kracht voor de bevalling toegewenst!

Ik herken je verhaal. Ik ben 40 weken zwanger van de tweede en al een paar weken soms enorme krampen. Sinds een paar dagen moet ik ook meerdere keren per dag naar de wc en dan heb ik wat dunnere ontlasting. Bij mijn eerste bevalling zat ik met weeën, diarree en overgeven een paar uur op de wc dus ja het kan een voorteken zijn dat je lichaam alles leeg aan het maken is, maar het kan ook zijn dat door hormonen de boel een beetje van slag is. Hopen voor ons beiden dat de baby zich snel aandient en dat de stoelgang weer een beetje normaal wordt ?

Bedankt voor jullie reacties. En dit is dan ook wel een beetje een geruststelling. Dat het dan toch echt elk moment zou kunnen gebeuren, alleen dat wachten duurt zo lang, dit is mijn 2e zwangerschap en herken dit ook niet van de 1e. 
As. Donderdag weer controle, dus wellicht kunnen ze dan is kijken inderdaad. 
@Henver Hoop inderdaad dat het voor ons beide dan snel gaat beginnen! Dan kunnen we lekker gaan genieten van de kleine frummeltjes, ben er zo aantoe.

Terug
Bovenaan