krampen en verstopping

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,onze Lotte is nu 6 weken.vanaf t begin kreeg ze de kruitvatvoeding.dit ging goed.tot vorige week,iedere avond huilen,darmkrampen,en niet kunnen poepen.we gaven al cinababydruppels.op advies van de wijkverpleegkundige geven we nu;nutrilon omneo,maar het blijft hetzelfde,vooral in de avonden.heeft er nog iemand een tip voor ons?
groetjes sil

hoi sil
onze dochter had ook erg last van verstopping dus zijn we ook overgegaan op omneo, maar het heeft wel even zijn tijd nodig hoor voordat het wat beter gaat, ik geloof dat ze zeggen dat het 2 weken kan duren voordat je het merkt, een andere oplossing die de wijkverpleegkundige ons gaf was om per 100cc voeding 10 cc extra in het flesje te doen.
succes!!
memfanilsa

hoi,bedankt voor je reactie.we wachten nog maar even af dan,extra water doen we er al bij.hopelijk gaat t snel beter,want dit is zoooo zielig he.
groetjes sil

hoi sil,

met onze oudste hebben wij daar ook last van gehad een tijdje, echt een ramp.
wij zijn toen water bij gaan geven(op aanraden van de cb arts), gewoon wat gekookt water tussen de voedingen  door. helaas hielp dat niet echt, christijan dronk te weinig. Toen hebben we de voeding aangepast en minder voeding  in  het water gemengd en 1 halve voeding meer gegeven. Dat ging wel heel goed. De ontlasting bleef nog wel even wat harder, maar gewoon zo dat hij hard moest drukken en zonder pijn.  
Wie weet zijn dit tips waar je iets aan hebt.
succes
chantal    

hoi memmeh,
we gaan dat ook maar proberen,meer water tussendoor geven,en minder voeding,misschien werkt dat wel.bedankt voor je tip.groeten,sil

hallo, ons meisje heft ok veel last van kramp en verstopping ik heb et advies gekregen om herbalife aloe verasiroop te probren en het helpt echt en halve theelepel dor de voeding of gewoon direct geven van het lepeltje had hiervoor al van alles geprobeert veel succes

hoi
we hebben dat nu met kevin ook gehad hij is nu inmiddels 5 weken. en de eerste week ging alles prima.
maar vanaf de 2e week begin het krampjes en verstopping. en als hij poeptje was het echt hard. dus overgestapt op friso comfort. we hebben de eerste week ook geprobeerd 10cc water erbij te geven, maar hij dronk zijn flessen niet meer leeg omdat hij 'vol' zat. oefeningetjes, buikje masseren niks hielp. steeds maar weer moesten we volgens het cb van samenstelling met de comfort en de normale friso veranderen.
ook gaven we kindicol druppels van vsm deze is puur voor de ontlasting zachter te maken. maar dit werkte ook maar 2 dagen en toen niet meer. inmiddels krijst kevinde laatste 2 weken s'morgens enkele uren en viel dan uitgeput in slaap en savonds weer krijsen en de nacht sliep hij.
afgelopen weekend kon hij weer niet poepen. ik heb toen mijn verloskundige bijna wanhopig opgebeld. want het cb vertrouwde ik niet meer en mijn huisarts zei alleen maar ja sommige baby's huilen nu eenmaal veel.
mijn vk raadde me aan naar een osteopaat te gaan. daar ben ik gisteren geweest.
en we hebben een ander kind. voor het eerst ligt hij ook bij je of in de box om zich heen te kijken en te kirren en te 'brabbelen" het poepen gaat goed, gewoon breiige poep ( sorry voor het detail) en vooral zijn buikje is weer ontspannen en hij is relax. zijn hele lijfje is ontspannen nu. je merkt duidelijk het verschil.

houdt de verstopping aan en de krampjes , kan ik dat echt aanbevelen. ze doen je kleintje geen pijn. ze kijken of ze ergens een blokkade in de zenuwen of bindweefsel hebben. bij thomas zat het in de rechterschedel helft en ziujn nekje, waardoor zenuwen van de maag en darmojes bekneld raakten.

veel succes!
groetjes Dees

hoi hoi

ik heb ook nog een tip voor je ik heb dat ook gedaan bij mijn dochter die is inmiddels bijna 5 maar goed het is een truc uit een oude doos en het werkte perfect van mij oma gehoord als een baby last heeft van verstoppingen dan kan je ook een heel klein stukje handzeep breken en dan in zijn of haar kont doen en dan ff een paar min wachten en ze zijn gelijk verlost zeep irriteerd de darmen waar door het meer moet werken en dan komt het los het heeft bij mijn dochter altijd geholpen en het kan geen kwaad en tegen krampjes hielp geloof ik venkel thee maar dat weet ik niet zeker meer ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

Terug
Bovenaan