Krampen in buik (8 maanden geleden bevallen)

<p>Hallo,</p><p>Ik heb af en toe last van krampen in mijn baarmoeder lijkt het en dat is telkens 1 tot 3 weken na de menstruatie (ik ben normaal om de 5 á 6 weken ongesteld). Ik ben 8 maanden geleden bevallen en ik ben momenteel niet zwanger. </p><p>Ik ben een paar weken terug naar de huisarts geweest voor een controle, omdat het soms voelt alsof er iets tegen mijn baarmoeder aan komt (als ik bijv. een tampon draag of een staaf in krijg voor bekkenbodem fysio). De huisarts gaf aan dat er niks afwijkends te zien was met de eendenbek, buiten wat meer slijmvorming.<br />Ik moest het in de gaten houden en bij twijfel of aanhoudende klachten terugkomen. Nu twijfel ik dus.</p><p>Herkent iemand dit? Zijn er andere die dit ook ervaren hebben na een zwangerschap en al een tijdje de baby hadden?</p>

Hoi, 

Wat voor krampen zijn het precies ? 
Ik heb het namelijk ook. Bij mij begon het ongeveer een half jaar na de bevalling met hevige buikpijn aanvallen. En die duurde ook best lang. Ook hoesten niezen enz doet op dat moment zo'n pijn in de buik. Ik ben ook bij de ha geweest en die heeft me door verwezen naar het ziekenhuis allerlei onderzoeken gehad maar daar kwam niks uit. Alles zag er goed uit. Dus waar het weg komt geen idee. 
Ook ik heb ongeveer 1 keer in de 4 a 5 weken zo n aanval.

Toevallig! Ik heb gister avond toch weer zo’n aanval gehad na een tijdje niks. Links in de onderbuik pijn/druk en dan ineens het gevoel van menstruatie krampen x10. Of alsof de baarmoeder aan t spit ronddraait...in januari/februari had ik al zeer veel testen lateb doen hierom. Ook zelf getest of ik toch weer zwanger was. Het begon ongeveer allemaal heel rustig oplopend van opgeblazen gevoel na het eten tot die vreselijke pijn aanvallen die minstens 25 min duren. Maar er kwam bij mij ook niks geks uit de testen. Toen hebben ze een echo gepland maar helaas kwam Corona ertussen. Toen een tijdje minder of niks gehad dus het zelf ook even aan de kant gezet. Vandaag toch maar gebeld voor die afspraak (19-de gaan ze een totale buik echo doen) ik heb me eens goed online onderzoek gedaan op mijn specifieke symptomen en het is heel waarschijnlijk een cyste op de eierstok/weefsel buiten de baarmoeder. Iets in die trant. Komt zeer vaak voor bij vrouwen en meestal verwijderd het lichaam die zelf. In sommige gevallen (en dan vaak na een bevalling) verdwijnt het ding niet en groeit hij en zorgt het voor complicaties. Makkelijk te verwijderen met operatie. Ik zeg niet dat jullie dit hebben, of zelfs ik...ik ben geen dokter. Maar zodra ik meer weet zal ik deze topic weer opzoeken en berichten ?

Terug
Bovenaan