krampen in de benen

Hoi hoi,
Ik ben inmiddels 13 weken zwanger van de tweede, en het is weer zover, in de nacht wakker worden van kramp in mijn benen. De meest lastige plekken, mijn scheenbeen, onder mijn wreef en er boven, tenen, bijna alle plaatsen op mijn onderbenen. Zijn er die er ook verschrikkelijk veel last van hebben, zo ja; hebben jullie nog tips voor mij om het misschien iets draaglijker te maken?
Gr Esmee
 
Hoi Esmee,

Voldoende melk drinken (of andere melkprodukten als yoghurt, kaas etc) omdat vaak kramp door calciumgebrek komt. Als je genoeg melkprodukten gebruikt kun je ook het volgende proberen. 10 a 15 amandelen eten per dag. Heel goed fijnkauwen. In amandelen zit heel veel magnesium en een magnesiumtekort kan ook voor spierkramp zorgen.
Bij mij werkt dit laatste heel goed en het is nog lekker ook.

Sterkte Debbie
 
Hoi Esmee,

Erg he, die kramp? Ik rol tegenwoordig ook kreupel uit mijn bed de volgende morgen. Het heeft met de doorbloeding te maken. Probeer een kussen onder je matras te leggen, zodat je voeten/benen wat hoger liggen. Ook kun je voordat je gaat slapen je benen masseren of je benen effe omhoog tegen de muur leggen. Het zijn tips van mijn vlk die allemaal maar een beetje helpen.

Succes!

Groetjes, Floor.
 
Hoi,

Ik hoorde van iemand, dan moet je een stuk zeep onder jebed leggen. Die deed dat ook met een lach, maar het hielp wel. Je kunt het altijdd proberen, toch....nee heb je, ja kun je krijgen!!

groetjes
 
ze zeggeen dat die kramp te maken heeft met kalkgebrek,(ze zeggen het hé).Dus zeggen ze dat je dan melk(of meer melk)moet gaan drinken.Nou ben ik opeens een groot liefhebber van melk geworden tijdens mijn zwangerschap en ik moet zeggen ik heb er geen last meer van.Of het een fabeltje is geen idee, maar het helpt bij mij wel.Ik drink dan ook wel ruim 2 liter per dag hoor, en normaal drink ik het nooooooooooit.Succes!!!
 
hoi hoi
wat bij mij heel goed hielp was het voeteneind een stukje omhoog leggen door er bijv een kussen onder te leggen.
dit ligt de 1e nacht een beetje vreemd maar daar ben je heel snel aan gewend.
groetjes....
 
Op mensendieckcursus heb ik geleerd om op je rug te gaan liggen en dan eerst je ene been in de lucht te steken. En dan rondjes te gan draaien met je voet. En dan met je andere been en voet. Het werkt erg ontspannend en het helpt! succes
 
Terug
Bovenaan