Krampen, kleverige ontlasting en erge winderigheid

Hoi,
Bryan is vandaag precies 2 maanden oud. Hij kreeg vanaf zijn geboorte anti-biotica, dit was preventief. Hierdoor was zijn ontlasting al iets dunner. Hij is hier sinds vorige week mee gestopt. Nu had hij vanaf zijn geboorte erge last van krampen, dus zijn we al een tijd terug overgestapt naar de comfort van friso. Sinds vorige week heeft hij dus erge last om te poepen. Hij slaat soms een dag over waardoor het een dag later nog moeilijker voor hem wordt. De ontlasting is niet hard, maar erg kleverig, net kauwgom. De luier neemt het ook niet op, maar het ligt als een plakaat in zijn pamper (lekker praatje, hahaha). Hij is ook enorm winderig. We letten al erg op dat we hem tussendoor met voeden extra laten boeren en ik heb ook niet het idee dat hij super veel lucht hapt. Ook heeft hij nog last van krampen. Hij krijgt de druppels van vsm al.
Wat kan ik hieraan doen? Heeft iemand tips, het is zo sneu om te zien dat hij zo'n buikpijn heeft.
Gr. mir

Tegen mij werd gezegd dat als baby's 3 dagen niet poepen het niet erg is, na 4 dagen moet je je pas zorgen gaan maken. De darmpjes van je kindje zullen misschien zichzelf nog moeten regelen ivm de antibiotica. Winderigheid, tja dat heeft Tygo ook heel erg. Toen hij 2 maanden oud was kon hij af en toe persen totdat zijn hoofdje zo rood zag als een tomaat, maar zijn ontlasting was ook net pasta. Volgens mij is dat dus niet erg maar maak je je toch zorgen dan zou ik het cb of de huisarts even bellen voor advies.

Hoi,

Ik heb bij beide kinderen (zoon van inmiddels 3,5 en dochter van 4 maanden) ABC Dophilus gebruikt. Is van het merk Solgar. Het is een natuurlijke darmbacterie die ervoor zorgt dat de darmflora weer normaal gaat werken. Want zo te lezen heeft die antibiotica de boel flink ontregeld. Het is te koop in de natuur/reformwinkels. Maar ook via de apotheek te bestellen. (is niet goedkoop, 27 euro. Je doet er wel lang mee.)  Het duurt even voordat je duidelijk effect merkt. Maar met zo'n 14 dagen zou het allemaal weer goed moeten lopen. En aangezien het op natuurlijke (kruiden) basis is, is dat beter dan die laxeermiddelen die je kunt krijgen. Die onze zoon dus in eerste instantie wel gekregen heeft. Maar dat maakte het probleem alleen maar groter. Met de ABC Dophilus was hij met een maand klachtenvrij. De verbetering trad al met 1,5 week op. Toen bij onze dochter dezelfde problemen dreigden heb ik gelijk de ABC gehaald en gebruikt. Met 1 week al verbetering, en na 3 weken klachtenvrij.

Misschien kun je er iets mee. En weet je niet zeker wat de artsen ervan vinden, vraag het dan even na.
Succes!
Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan