krampen. onrust....met een hoogte punt tussen 17.00 en 20.30...

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Het onderwerp zegt het al. Mijn tweede zoontje is vandaag 4 weken en heeft al die tijd al erge last van krampen. Ik geef sinds zaterdag ACB dolphihus poeder maar tot nu toe nog niet heel veel effect. Ook Cinababy druppels geprobeerd even als...rondlopen, badderen, masseren...etc....ja ja je probeert alles he!
De ene dag heeft hij er meer last van dan andere dagen, maar wat nu het gekke is.
ALTIJD.....is het bleren zo na de voeding van 17.30 tot de volgende voeding zo rond 20.30.....In die tijd kun je alles met hem doen. Neerleggen, rondlopen, draagzak, etc etc...niks helpt. Echt om gek van te worden.
Helemaal omdat het natuurlijk spituur is rond die tijd, mijn vriend komt uit het werk, de oudste moet eten, in bad en naar bed.

Het lijkt heel erg of hij krampen heeft (met de benen spartelen enzo) maar hoezo is dat altijd op dit tijdstip? En het gekke is dat hij  na de voeding van 20.30 gewoon gaat slapen om dan een ruk te maken tot 2.00 uur!

Hij maakt overigens ook heel veel harde rare geluiden als we hem neerleggen. Knorren, hikken , kreunen.....ik weet dat babies gekke geluiden maken, maar dit is wel heel erg.

Anyway...om een lang verhaal kort te maken. Is dit gewoon een huiluur(tjes) of zou er meer aan de hand zijn?
En hoe lang blijven ze dat houden? Een paar weken, een paar maanden?
Ik kan van mijn eerste niet meer herinneren dat die dat ook had.

En natuurlijk de ham vraag....wat kan ik er aan doen. We zijn er elke keer gesloopt van.

Bedankt alvast
mama3007

oh ja...ik geef volledig borstvoeding, maar durf door die krampen niks meer te eten (kruiden, uien etc) en twijfel nu of hij wel genoeg krijgt enzo. Ik weet dat als ze groeien en genoeg plassen dat je je geen zorgen hoeft te maken maar het blijft toch lastig met borstvoeding.

Hoihoi,

Ik kon het me van onze eerste ook niet meer herinneren, maar mijn jongste (nu  5 maanden) heeft het de eerste 2 maanden ook heel erg gehad op dat tijdstip. Het waren echt heftige krampjes waarbij zijn gezichtje vertrok van de pijn, heel erg zielig. Wij hebben ongeveer dezelfde dingen geprobeerd als jij schrijft, maar uiteindelijk ging het vanzelf over toen hij ca. 10 weken was. Ik hield mezelf maar steeds voor dat het tijdelijk zou zijn en dat we er effe doorheen moesten, dat hield ons wel op de been.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen, tips heb ik helaas  niet (oja, veel wandelen ! Dan is de herrie  in huis  effe weg en dat was iig wel fijn voor onze oudste die naar bed moest).
Sterkte en succes!

Groetjes

Hoi
Ik herken je verhaal wel een beetje. Ons mannetje heeft de eerste twee weken erg veel last gehad van darmpkrampjes. Ontzettend vervelend en zielig en eigenlijk hielp niks! We verdunde de flessen (op advies van de dokter) wel wat en dat hielp wel. Het is gelukkig vanzelf over gegaan. Maar ons mannetje heeft to 5 maanden zo'n 3 a 4 keer op een dag diarree gehad. Maar dit is met vaste voeding over gegaan.
Verder heeft hij vanaf zijn geboorte 's avonds (voor de laatste voeding) altijd slecht geslapen. En dit werd steeds erger totdat hij 's avonds alleen maar huilen kon. Ik heb vanalles geprobeerd, gek werd ik ervan :) Tot ik me er bij neer gelegd had. WE ehbben gewoon een kind die 's avonds veel huilt en daar moet ik het mee doen. van lieverlee ontdek je wat hij wel fijn vind. Wandelen: heel het dorp meot het gehoord hebben, dat werkte niet. Hij wilde alleen maar bij mij zijn. Wandelen in de draagzak ging al stukken beter!! Maar het liefst zitten we gewoon samen op de bank tv te kijken en schommel ik en zing ik liedjes voor en dan van lieverlee valt hij in slaap. Dit is de laatste twee maanden zo. Hij is nu 5 maanden en huilt minder. Nu is het overgaan in piepen, maar gelukkig weet ik nu wat ik moet doen.
Ik wens je veel sterkte met de zoektocht naar wat het beste werkt voor jou en je kindje. En er komt een tijd dat het over gaat.... (ook al duurt het bij sommige erg lang)

liefs.

Stef had ook erg veel last van krampjes en dan met name 's nachts tussen 4.00 u en 5.00 u. Nadat hij 's nachts geen last meer had van krampjes is hij nog wel lange tijd rond die tijd wakker geworden. Sinds een week is dat nu over (Stef is bijna 16 weken). Hij heeft af en toe nog wel een dag last van buikkrampjes, maar gelukkig niet meer elke dag en niet meer 's nachts.

Hij krijgt nog steeds cinababy druppeltjes en we masseren zijn buikje bij iedere luierverschoning. Behalve als hij krampjes heeft. Als je wilt masseren moet je met vlakke hand midden onder beginnen met je ene hand en dan met de klok rond bewegen en je andere hand laten volgen. Heeft het masseren na een paar dagen geen effect, dan kun je er weer mee stoppen, want dan gaat het ook niet helpen. Bij ons heeft het in elk geval wel effect.

Verder zijn veel baby's 's avonds onrustig en huilerig. En zoals eerder gezegd, je kunt je kindje nu echt nog niet verwennen. Stef heeft tot hij 8 weken oud was 's avonds benede in de kinderwagen geslapen. Hij sliep dan veel beter en rustiger dan in zijn bedje, maar werd nog heel veel wakker. Toen hij een week of 8 was sliep hij de hele avond lekker rustig en ben ik hem weer in zijn bedje gaan leggen. Dat ging toen meteen heel goed.

Succes meid, en bedenk dat het een fase is en dat het echt weer over gaat.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan