Krampen 's nachts

<p>Mijn kindje is nu bijna 9 maanden en heeft nog elke nacht last van krampen. Vooral tussen 4:00 en 6:00. Het gaat gepaard met harde, lange scheten, overstrekken en gejammer. Hoe erg het is verschilt per nacht. Soms moet ik er 1 x uit om te troosten, soms 6 keer. Hoe normaal zijn krampen nog op deze leeftijd? Zijn er meer ouders hier die dit herkennen? Ik ben kapot.. heb sinds de geboorte nog niet langer dan 4 uur aan een stuk geslapen (heb ook nog een voeding om 11:00 en 03:00) en de vroege ochtenden zijn zwaar, maar het is bovenal zo zielig om te zien. </p>

Heel herkenbaar, hoe is de ontlasting zelf?? Heeft hij ook na die krampen ontlasting en is het daarna over? Slijmvorming? Miss is hij allergisch of gevoelig? Mijn dochter had Kma, en door alle irritaties reageerde ze nog maanden ook vervelend op zuurfruit en gluten. Duurde eeuwig voor ik erachter kwam waar ze goed op reageerde, eenmaal onder controle had ze weinig last meer van de overgevoeligheid en na 2 jaar over kna heen gegroeid ? mijn zoontje (11 mnd) heeft een flinke buikgriep gehad en lijkt nu ook veel heftiger te reageren op vanalles.

Lijkt me niet meer passend bij de normale ontwikkeling. Onze dochter slaapt ook zo slecht en krijgt ook extra onderzoeken. Ze heeft reflux en overgevoeligheid voor koemelk, maar het blijft vooralsnog klote en het breekt je echt op ja! Ik zou in elk geval eens koemelk vrije voeding gaan geven (kun je soms al via het cb of de huisarts regelen). Ondanks dat om je heen iedereen altijd roept dat het erbij hoort, vind ik wat jij vertelt niet meer normale ontwikkeling op deze leeftijd!

Niet herkenbaar, dus helaas geen tips, maar ik wil je even een hart onder de riem steken, dit moet super zwaar zijn. Sterkte, hopelijk kom je er snel achter wat het is. Groetjes

Bedankt voor de reacties. Het bevestigt mijn gevoel dat er misschien iets niet klopt, de krampen lijken soms ook erger te worden (de scheetjes in ieder geval). Heb de huisarts gebeld en kan langskomen. 
Er zit inderdaad regelmatig slijm in de ontlasting. Ook overdag slaapt hij weinig, maar lijkt dan geen pijn te hebben. Hij is over het algemeen erg vrolijk.
En ja, ik vind het megafrustrerend dat iedereen in mijn omgeving roept dat het erbij hoort! Mensen weten vaak niet meer precies hoe oud hun baby was bij bijvoorbeeld krampen. 

Een iets ander voorbeeld misschien, maar ik merkte dat wij het zelf in stand hielden door de nachtvoedingen die toen op de leeftijd voor onze dochter niet meer nodig waren. Wellicht kun je kijken om dit af te bouwen wie weet zijn er dan ook geen krampen meer?

Klinkt niet heel uitzonderlijk.. alleen vervelend voor jou dat het snachts is. Zou zelf het cb om advies vragen 

Terug
Bovenaan