krampen/steken in onderbuik

A

Anoniem

Guest
sinds vanmorgen heb ik af en toe last van krampen/steken in mijn onderbuik,weet iemand wat dit is?

ik ben nu 6wkn

Ik heb precies hetzelfde, ik wilde net een toppic hierover plaatsen!

Ik ben nu 5 en halve week zwanger, en heb iets meer als een week sinds krampen en steken in mijn onderbuik.
Bij mij voelt het net alsof ik ongesteld moet worden, precies netzo.

Ik heb er al verschillende dingen over gelezen, zoals dat het met je baarmoeder te maken heeft, dat die samentrekt of groeit geloof ik..
Het hoort er waarschijnlijk gewoon bij, en het is niks om je zorgen over te maken denk ik.. En als je het niet vertrouwd.. gewoon verloskundige op bellen..
Heb je al je eerste afspraak bij verloskundige gemaakt?
Mijne staat 20 nov gepland. Spannend!

Het zijn bij mij steken/krampen die heel even duren en dan weer over gaan, vooral als ik me inspan voel ik het..

Bij jou?

bij mij is het oojk net of ik ongesteld moet worden of dat ik heel nodig naar de wc moet maar te lang wacht.
ik heb nog niet gebeld met de vk ik wil het wel gaan doen miss ga ik morgen bellen! spannend he allemaal.het is voor mij de eerste keer dus ik zit ook met een hoop vragen.
gelukkig is dit forum er!
wanneer ben jij uitgerekend? ik op 25 juni.

Hoi beiden,

Dat had ik ook hoor, met name in die begin periode. Inderdaad groeit en rekt de baarmoeder aan alle kanten. Maar je maakt je in  die begin periode extra zorgen omdat het nog zo makkelijk mis kan gaan. Maar die pijn hoort er gewoon bij. En inderdaad moet je anders gewoon je vk bellen. Zo had ik met 9 weken bloedverlies en ze hebben me meteen voor een echo doorgestuurd, gelukkig was er niets met de baby. Ik geloof dat een echo al vanaf zo'n 6 weken mogelijk is, dus bij twijfel gewoon vragen!

veel plezier en succes met jullie zwangerschap!!!!
mm, 24 wk

Hoi Teddyboy,

Ik denk dat we ons niet te veel zorgen moeten maken, het is inderdaad zo dat de baarmoeder rekt en groeit enzovoorts.. Maarja t is toch erg vervelend en vooral in het beginsel en bij een 1e (ook ik ben zwanger van mn eerste) maak je je wel een beetje zorgen inderdaad..

Inderdaad zou ik zsm de verloskundige bellen, zowieso voor het maken van de eerste afspraak.
Mijne staat gepland voor 20 November.

Ik ben 27 juni uitgerekend.

Voel jij de steken ook extra bij inspanning, of komen ze bij jou steeds?

ze komen af en toe niet steeds als ik me inspan het is meer als ik rust neem.
ik ga zo lekker in bed een boekje lezen en dan hopen dat het morgen wat minder is.

Inderdaad.. lekker rustig aan doen..
En als je het niet vertrouwd even de VK bellen.

Zin om te Msnen? IS wel gezellig om met alle a.s Juni moeders te msnen, vooral als je vlak bij elkaar bent uitgerekend!

Terug
Bovenaan