Krampen tijdens voeding.

Hallo allemaal,

Wij lopen al geruime tijd te klungelen met onze dochter Evy (4,5 mnd.) en haar darmen/maag. Tijdens het drinken van haar fles krijgt madam last van haar maag/darmen, begint dan te huilen en wil dan niet meer drinken. Dit deed ze ook al vaak bij BV, inmiddels zijn we iom arts overgestapt op Nutramigen en dat ging 2 weken heel erg goed, maar sinds een week is het weer waardeloos. Ze drinkt dan veel te weinig (120 ml ipv 200 ml.) en het is gewoon heel sneu dat ze zo'n pijn krijgt. Ik ben nu ook met een andere fles begonnen zodat ze misschien minder lucht binnen krijgt, maar merk tot nu toe nog geen verschil. Het lijkt net of haar darmen nog niet goed doorlopen, poepen kost haar dan ook erg veel moeite. Lactulose maakte haar poep wel dunner maar het kost nog moeite en als ik teveel geef dan loopt ze gewoon leeg, lijkt mij ook niet de bedoeling.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips voor ons?

Bij voorbaat dank.
Kriek & Michael
 
lag dus aan mijn computer nu doet hij het wel.
had net al een heel verhaal geschreven maar nu nogmaals.
Ons zoontje nu 16 weken is allergische voor koemelk gebruikt pregestimil, van zelfde firma als nutramigen maar dan nog beter verteerbaar met vet wat de darmen zo op kunnen nemen.
Hij dronk voor we hiermee begonnen ook heel slecht liep echt heel de dag met een fles te zeulen en het kind heeft wat afgehuild hoor, ook poepen etc. ging moeizaam.
Met de pregestimil ging het pas na 2 a 3 weken echt goed, darmen moeten weer tot rust komen.
Ook na een aantal weken toen ik weer moest kijken of hij echt allergische was zijn zijn darmen ruim 2 weken van slag geweest dus gun het tijd.
Verder hebben wij hem melkzuurbacterien gegeven (probiotica) speciaal voor baby's is lactose vrij en kun je halen bij de reformzaak, dit op advies van de osteopaath en echt binnen een week had hij dagelijks ontlasting en geen krampjes meer, voor mij het wonder middel en ik raad het iedereen aan.
Kost zo'n 25 euro voor een potje maar daar doe je lang mee hoor.
Je geeft het elke dag een kuur van 30 dagen en daarna als je ednkt dat ze het nodig heeft.
Ik had er ook bijn twijfels bij maar ja uiteindelijk probeer je alles en echt het hielp geweldig !!!
Succes er mee, groetjes Natasja
 
hebben jullie al eens laten uitzoeken of ze misschien een lactose intollerantie heeft. of misschien heeft ze wel een koemelk allergie. het komt de laatste tijd erg vaak voor bij babys en het kan geen kwaad om er naar te kijken. mijn neefje had het ook en toen hij geen melk maar soja melk kreeg had het ventje nergens meer last van hij bleek een koemelkallergie te hebben en heeft de eerste 5 maanden alleen maar gehuild na het eten totdat mijn zus erachter kwam dat hij die allergie had
 
Hallo Kriek en Michael,

Ik herken dit erg goed. Onze dochter is nu ruim 3 maanden en heeft sinds 2 weken een normale ontlasting en geen of nauwelijks krampjes meer. Wij zijn van de bv naar de fles over gegaan i.v.m werken en ze schreeuwde altijd de hele boel bij elkaar en kreeg daardoor weer extra lucht binnen etc.
De lactulose hielp wel maar 2 dagen later weer hetzelfde probleem : krampen en veel pijn door het drinken uit de fles en niet kunnen poepen. Na verschillende merken voeding geprobeerd te hebben (Friso comfort, Nutrilon ....) hebben we nu Omneo 1 en dat hielp bij haar vrijwel direct. Na 2 dagen hadden we een gelukkig lachend kindje dat één keer op een dag poept en weinig tot geen krampjes meer heeft.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Marjon
 
hallo Kriek en Michael,

Waarom gebruiken jullie niet een beetje nutriton,(Johannes broodpitmeel), dat is wel eens waar voor baby's die spugen, maar als je er minder van in doet 2a3 schepjes dan kan je kind er goed van poepen, dit werkt nl ligt laxerend.
En het kan verder geen kwaad, probeer het maar het helpt echt.
Dit heeft mijn zoontje ook goed geholpen.
Succes
Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan