Krampen tussen eisprong en nod

<p>Hoi allemaal,</p><p>even een vraag: hebben er meer mensen last van vrij heftige menstruatiekrampen een paar dagen na de eisprong tot aan nod? Het lijkt wel alsof dit iedere maand steeds heftiger wordt. Vrijdag (week na eisprong) bruinverlies, gister bruin/roze verlies en ‘s middags en ‘s avonds hele heftige krampen waar ik zelfs paracetamol voor moest slikken en vandaag diezelfde heftige krampen maar zonder bruinverlies oid.</p><p>Ik heb het al eens eerder gehad, maar ook maanden gehad waarin de krampen etc pas 2 dagen voor nod begint. Een week lang buikpijn en dan nog eens ongesteld is echt niet leuk. Ook begin ik me zorgen te maken of het een nieuwe zwangerschap ‘in de weg staat’. Wij zijn namelijk alweer een tijdje bezig voor ons 2e kindje en ik herken dit echt niet van de periode voor ons 1e kindje. <br />Ik hoor graag jullie ervaringen..</p>

hey!!

ik heb ook buikpijn gehad sinds ik gestopt bent met de pil. bijna wel een maand lang. en na ei sprong naar nod ook heel erg dat ik pcm nam. ook wij zijn bezig voor een 2e kindje.
ik ben ermee naar de huisarts gegaan en heb toen een echo gekregen op poli gynaecologie. was niks aan de hand! gewoon de baarmoeder die weer werkt, en nu 1e maand dat ik stukken minder buikpijn heb.
misschien langs je huisarts gaan? even checken heb ik ook gedaan. was meteen gerust gesteld.

Ja, dat heb ik ook, maar al jaren (ik moet er wel bij zeggen dat heftige krampen bij mij echt niet te doen zijn, ik slik om de 4 uur 600mg ibuprofen en 1000mg PCT en daarmee blijf ik ook met moeite overeind). Altijd door de huisarts naar huis gestuurd met een recept voor de pil, tot ik verhuisde en een nieuwe huisarts kreeg. Die heeft me met mijn klachten direct doorgestuurd naar de gynaecoloog en op een echo was te zien dat ik adenomyose heb. Als je dus echt het gevoel hebt dat er iets mis is, zou ik er toch op aandringen dat je wordt doorgestuurd naar de gyn.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een tijdje terug al een afspraak voor een echo bij de gynaecoloog gehad waar niks uit kwam en ik zou aankomende vrijdag een mri-scan hebben om te kijken of er sprake is van endometriose oid. Toevallig is aankomende vrijdag ook mijn nod en heb ik gister (eindelijk) positief getest! Echt ontzettend blij mee! De mri is voor nu dus afgezegd en ik hoop echt heel erg dat de klachten verdwijnen door de zwangerschap..
Zo niet, dan moet ik weer bellen met de gyn..

Terug
Bovenaan