Krampen+ veel harde buiken 25 weken

<p>Hooi,</p><p>Ik ben sinds vandaag 25 weken zwanger!</p><p>Heb al bijna 2 weken last van kramp/harde buiken (ontzettend snel+ veel). Ook extreem van bekken, kan ook daaraan liggen!</p><p>Al 2x mijn urine laten testen op evt. Blaasontsteking.. maar dat lijkt in orde.. afgelopen week wel 5 keer met de vk aan de telefoon gehangen.. eerst een week bedrust voorgeschreven gekregen, omdat mijn lichaam wss gewoon op is!</p><p>Merk nu dat als ik ook maar max 3 uur dingen gedaan heb ( telt rechtop een stoel zitten ook bij, dat ik dan die krampen+ harde buiken krijg) hiervoor moet ik dan dus de volgende dag voor boette en blijft het de hele dag zeuren! </p><p>Volgens vk was er niks aan de hand, en met t kindje ging het goed, alleen mijn lichaam reageert gewoon heftig op de zwangerschap!</p><p>Hebben jullie nog evt tips? Ik moet nog zo lang en echt vertouwen dat ik de 40 weken ga halen heb ik totaal niet!!( namelijk mn eerste kindje dus alle tips zijn welkom:))</p><p>Liefs, Mariska  </p>

Als je echt zoveel harde buiken hebt zou ik verwijzing naar gynaecoloog vragen zodat je een keer aan ctg gelegd kan worden om te zien of je geen weeen hebt. Gyn kan je dan evt ook pillen voorschrijven tegen harde buiken, heb ik bij 1e zwangerschap ook gehad vanaf 26 weken ivm veel harde buiken. Ps mocht verloskundige niet mee willen werken aan verwijzing, kan je ook altijd verwijzing via huisarts regelen! 

Ik wacht het nog wel een weekje af! Als vk zegt dat t geen kwaad kan, zal t ook wel zo zijn.. ikzelf heb er geen verstand van hihi.Maar dan wil ik toch wel even gecheckt hebben of t geen weeen zijn.. Als t erger wordt dan dit, ga ik natuurlijk wel weer bellen!Bedankt voor je tip:)

Ik ben het met mamaaatje eens. Vooral vanwege die krampen. Ik zou daar eerlijk gezegd niet een week mee wachten, maar zo snel mogelijk regelen. Mochten het weeën zijn, dan kun je nu nog weeënremmers en longrijping krijgen. Zijn het geen weeën, dan ben je in ieder geval gerustgesteld. 

Heb ik helaas ook gehad, was toen wel 37 weken zwanger maar bij mij hoefde je maar aan mijn buik te komen en ik had weer een harde buik. Sliep er ook heel slecht door. Ostheopaat heeft bij mij heel goed geholpen, ruimte was schijnbaar aan een kant minimaal waardoor de baby weinig plek had, het zat echt vol... en na de behandeling op 39 weken is bij mij gelukkig alles begonnen en ben ik met volledige ontsluiting het ziekenhuis in gegaan ? 

Ik ben zelf niet heel bang voor weeen, omdat verloskundige afgelopen woensdag nog alles gecheckt heeft! En weeen zaten lager, als de ergste krampen wegtrekken voel ik idd mijn bekken weer!Maar is gewoon frustrerend dat mijn lichaam daar zo snel op reageerd!Ach, we krijgen er iets moois voor terug.. dat probeer ik maar in mn achterhoofd te houden! Nog maar 15 weken.. 

Ik heb ook vaak laten testen op blaasontsteking. Bleek eerste 2 keer niet zo te zijn, de 3e keer wel. Ik had veel harde buiken. Later nog buikpijn en rugpijn en kon niks meer van de pijn. Blijf daar wel op letten, je weet het nooit. Ik plaste niets meer dan anders, dus dat vond ik eerst best vreemd. Blijf dat wel checken, en anders altijd de verloskundige bellen! Voor mij was dit tussen 25 en 27,5 week zwangerschap.  

Terug
Bovenaan