Krampen

Hoi allemaal,

Ik ben nu +- 6 weken zwanger van ons tweede kindje.
Het verloopt nu al anders dan bij de eerste. Ik ben misselijk in de ochtend, extreem moe en ik heb krampen in mijn onderbuik.

Vooral de krampen vind ik wat zorgelijk. Het voelt als menstruatiekrampen, maar zonder bloedverlies. In mijn omgevinf word gezegd dat het innestelingskrampen zijn, maar deze zouden al voorbij moeten zijn toch? Of darmkrampen, maar zo voelt het niet.
Zolang er geen bloedverlies bij zit zal het niets ernstigs zijn, maar ik merk dat ik er toch mee zit.
En ik moet nog twee weken wachten tot de eerste echo.. Daarna zal ik sowieso wat meer rust hebben.

Iemand hier ervaring mee of die me gerust kan stellen? Ben normaal niet zo'n stresskip over dit soort dingen maar wil niet dat dit mis gaat omdat ik iets mis..
 
Het klinkt wel herkenbaar. Ik ben morgen 20 weken zwanger van ons tweede dochtertje en was ook echt veel misselijker en veel meer moe dan bij de eerste. Ik heb ook meer krampen gehad. Misselijkheid heeft bij mij deze keer tot ongeveer 16 weken geduurd. Tot een week of 14 had ik medicatie nodig om de dag door te komen. Nu heb ik het nog wanneer ik moe ben of onvoldoende geslapen heb in de ochtend en wanneer ik te laat eet en echt al honger heb. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook wel misselijk geweest maar dit viel al bij al heel goed mee en was over met 13 weken. Dus toch wel een heel andere zwangerschap op dat vlak ?. Vanuit mijn omgeving hoorde ik van vrienden en collega's dat dit blijkbaar wel vaker voorkomt wanneer je zwanger bent van de tweede. Heb toch vaak gehoord 'oh, dat had ik ook.'
 
Terug
Bovenaan