krampen

ik ben nu 6 weken zwanger (het prille begin) van mijn 1ste, maar vannacht had ik ontzettende krampen in mijn onderbuik, ik dacht bij mezelf dit gaat totaal niet goed! ben maar naar de wc gegaan om te kijken of ik   niet het vloeien was, dit was gelukkig niet zo. Toen werd ik ontzettend misselijk en ben bijna flauwgevallen (suizen in de oren en het werd me zwart voor de ogen) heb mijn man er bij geroepen en hij wist me gelukkig te kalmeren, maar het bleken mijn darmen te zijn die op het spelen waren (fijn ik ook altijd met mijn honger, geen nachtelijke uitstapjes meer naar de koelkast). mAar nu vroeg ik me af kunnen die krampen echt geen kwaad voor mijn baby/baarmoeder. Want ik was echt bang dat ik mijn kindje ging verliezen zo'n pijn deed het
 
Hai !

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad als jij. 's Nachts wakker worden van de pijn en dan ook echt zweten, zwart zien en pijn zo erg dat je niet eens meer normaal rechtop kan zitten. Dit enkele uren en dan gaat het zo snel weg als het gekomen is?!
Het schijnt inderdaad aan je darmen te liggen, maar voor de baby kan het geen kwaad hoor. Ik heb dit probleem een keer of 5 gehad en met de baby is helemaal niets mis !
Het is alleen naar voor jezelf en ontzettend pijnlijk!

Succes
Groetjes Kim
26 wkn & 5 dgn
 
Mij komt dit ook enorm bekend voor, ik had dit rond 8 weken, vooral tegen de avond, net voor het naar bed gaan. Zo erg dat ik met warm kruikje opgerold in bed lag.

Ik had echt het gevoel dat het mijn baarmoeder was die samen krampte, net als fikse mentruatiepijnen. Ik  maakte me toen enorm veel zorgen, durfde me nauwelijks meer te bewegen. Achteraf nergens voor nodig, nu 19 weken, en alles gaat goed!

Vergeet niet dat er zo veel gebeurt in je lichaam...
No worries.

 
Hoi.

Als je het niet vertrouwd moet je gewoon je verloskundige bellen of de huisarts, daar zijn ze voor! Dan kunnen hun je vertellen hoe of wat. Op dit (en andere) forums is het heel fijn de ervaringen van anderen te horen, maar het is bij een ieder weer anders!!
Heel veel succes met het prille begin, ik heb dat alweer een heel eind achter me liggen, maar vond het niet zulke 'grappige' maanden. Die onzekerheid, bah, ik heb altijd het liefst alle touwtjes in handen en nu moet je je negen maanden lang zomaar overgeven aan een proces waar je nauwelijks/geen invloed op uit kan oefenen en het gebeurt toch in je lichaam. Maar toch ik hoef nog maar 30 dagen als ik terug kijk op de afgelopen 8 maanden, dan is het voorbij gevlogen! En vond ik het leuker dan dat ik dacht op het moment dat ik midden in die eerste 20 weken zat!

Groetjes Kirsten
35w5d
 
Hoi,
Ik ben 5 weken zwanger en heb ook steeds menstruatie-achtige krampen.
Niet zo erg dat ik flauwval maar mijn huisarts zei dat het je baarmoeder is die allerlei veranderingen ondergaat en dat zolang je geen bloedverlies hebt er niets aan de hand is.
Groetjes!!!!
 
Terug
Bovenaan