Krampen!

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 7 weken oud heeft nu al weken last van hele erge krampen. Graag hoor ik van mensen die tips hebben die kunnen helpen. Onze avonden zijn we kwijt aan een dochter die huilt en dat is gewoon zo zielig omdat je niets kunt doen.

Het volgende is reeds geprobeerd:

- voedingsmiddelen laten staan (ik geef bv) maar dat maakte geen verschil. Daarnaast beginnen de krampen pas in de middag na de voeding. Dus 2 tot 3 voedingen per dag zonder krampen
- cinababy en nu infacol
- osteopaat
- probiotica
- dragen op de arm
- masseren met babybuikjes olie

Hoor het heel graag als iemand tips heeft. Of is het gewoon wachten tot de drie maanden grens? ( nog 5 wkn te gaan)

Bedankt
 
Hey mootje,
Wat sneu dat jullie kindje zo een last heeft van krampjes. Onze zoon heeft het in het begin ook gehad en wij hebben erg veel baat bij Infacol. Ik lees dat je al veel hebt geprobeerd maar je moet de producten wel even de tijd geven om te werken.

Succes.
 
Dank je wel mamavanmenf. Veel van de dingen die we geprobeerd hebben gebruiken we nog steeds.
Zoals de infacol, de probiotica (ortifor start) en de behandelingen van de osteopaat. Wanneer is het bij je zoon minder geworden? Iedereen heeft het nl over de periode na 8 wkn dat het dan minder wordt maar ben benieuwd.
 
Mijn ervaring is dat al die middeltjes alleen helpen voor een lege portemonnee, maar niet tegen krampjes.

Wat bij borstvoeding vaak het beste helpt is de manier van borstvoeding geven veranderen. Als ze na een voeding vaak last van krampjes hebben dan leg je ze aan aan de leegste borst. Dan krijgen ze druppels lekker vette melk binnen en vette melk werkt krampjesstillend.

Daarnaast: goed laten boeren! En goed op het toehappen letten zodat ze minder lucht meedrinken.
 
Ik geef zelf ook borstvoeding, en heb rond de periode van 4-8 weken ook wel redelijk vaak met een kereltje rondgelopen met krampjes. Nou moet ik zeggen dat hij er niet heel veel last van heeft gehad en dat ik ook gauw kon nagaan waardoor het kwam (meestal door wat ik gegeten had).

In die periode scheelde het wel hoe ik hem voed. Zo had hij er minder last van als ik hem liggend ging voeden. (dus lekker met z'n tweetjes op bed).

Ook had hij er meer last van als ik heel veel stuwing op de borsten had. Dus dat hij veel en veel te snel dronk. Hij spuugde dan ook veel. Dus ik kolfde de druk er even af en dan legde ik hem pas aan, ook dat hielp.

En verder zou ik niet teveel middeltjes proberen... hoogwaarschijnlijk is het een kwestie van tijd. Het is vervelend om je kindje zoveel pijn te zien hebben, maar misschien werkt bovenstaande wel.

Oh... trouwens... als je kindje uitgedronken is, maar toch blijft sabbelen aan je borst... laat maar even sabbelen, dat schijnt ook te helpen tegen krampjes.
 
Terug
Bovenaan