Krampen!

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 7 weken oud heeft nu al weken last van hele erge krampen. Graag hoor ik van mensen die tips hebben die kunnen helpen. Onze avonden zijn we kwijt aan een dochter die huilt en dat is gewoon zo zielig omdat je niets kunt doen.

Het volgende is reeds geprobeerd:

- voedingsmiddelen laten staan (ik geef bv) maar dat maakte geen verschil. Daarnaast beginnen de krampen pas in de middag na de voeding. Dus 2 tot 3 voedingen per dag zonder krampen
- cinababy en nu infacol
- osteopaat
- probiotica
- dragen op de arm
- masseren met babybuikjes olie

Hoor het heel graag als iemand tips heeft. Of is het gewoon wachten tot de drie maanden grens? ( nog 5 wkn te gaan)

Bedankt
 
Hoi Mootje,

wat moeilijk hè, om je kindje zo te zien! Je doet al alles, wat ik je zou aanbevelen. Onze zoon is in het najaar geboren, dus wij konden tijdens de krampjes zijn buikje warm houden met een zachte kruik. Maar of dat met deze warmte zo fijn is...
Ik heb begrepen, dat de krampjes te maken hebben met het nog onvoldoende volgroeid zijn van de darmen. Het belangrijkste voor je dochtertje is dat je er voor haar bent. Wellicht kun je haar ronddragen in een buikdrager of draagdoek?

Heel veel sterkte. En je zult het vast vaker gehoord hebben: het wordt beter!

Groetjes, Marijon
 
Hoi Mootje

Ook hier is het een bekend probleem!

Wij waren van de week bij de kinderarts oa vanwege moeizame ontlasting en krampjes.
Ze hebben niets tegen krampjes maar zij gaf als advies venkelthee. Heel ouderwets en volgens de een mag het wel en de ander niet...
Mijn dochter krijgt flesvoeding maar als je borstvoeding geeft kan je het zelf drinken en dan komt het via de melk bij die kleine terecht!

Succes ermee!
Marion
 
Hallo,

Ook onze kleine meid had ook last van krampjes.
Wij zijn toen druppels in duitsland gaan halen: Sab Simplex.Daarnaast zijn we het water van barleduq gaan gebruiken en hebben we de dokter Brown fles gekocht.Hier zit een extra staafje in die de lucht uit de voeding haalt.Tja wat nu bij ons geholpen heeft is een raadsel.Maar het meisje heeft nergens last van.De flessen van Dokter Brown staan trouwens heel goed aangeschreven.

Suc6 ermee
 
Als je bv geeft kun je beter helemaal geen middeltjes geven.

Op borstvoeding.com kun je heel veel lezen over de aanpak van krampjes.

Wat heel vaak goed helpt is: rustig de avond met je kind op schoot blijven zitten en aanleggen aan de leegste borst zodra je kind zich meldt.
Het drinken op zich kalmeert de krampen al en de vette melk die in druppeltjes uit een lege borst komt werkt krampjesstillend en slaapverwekkend.
 
Hoi

oh ik ken het zo ons zoontje heeft 6 weken lang zo verschrikkelijk gehuild
gaf hem ook cinababy druppels..

ik kookte water en deed afgekoeld gekookt water er bij tot de juiste temp en heb een avent fles gekocht
toen ging het al beter,.

later bleek het toch aan de voeding te liggen, ben van friso overgegaan naar nutrilon en we kregen een heel ander kind terug! vrolijk en opgewekt en geen gehuil meer..

Heeel veel sterkte en succes...
Liefs ..,
 
Terug
Bovenaan