Krampjes 4 weken zwanger

Hi,

Na bijna een jaar proberen was het deze week eindelijk zo ver. Ik heb eindelijk positief getest, super blij waren we natuurlijk. Maar helaas was dit niet van lange duur.. ik ben constant bang dat het misgaat of dat mijn menstruatie toch doorkomt..

Ik ben ook nog maar 4 weken zwanger, het is dus nog heel pril. Ik voel al een paar dagen wat krampen, ergens vergelijkbaar met menstruatie. Heb verder geen bloedingen gehad. Herkent iemand dit? Hoe krijg ik mezelf gerustgesteld?

Ja hoor, heb /had ik ook en inmiddels al dik 13 weken zwanger. Probeer er lekker van te genieten en natuurlijk gefeliciteerd! 

Ik had in het begin ook erg veel krampjes dat ik constant bang was voor een miskraam (2 gehad in het verleden).
ik ben momenteel 17,5 week zwanger! Zolang er geen bloedverlies bij komt kijken zou ik me niet te veel zorgen maken, stress kan ook weer meespelen bij een miskraam.
het kunnen inderdaad je darmen zijn maar ik heb altijd gedacht dat menstruatie achtige krampjes te maken hadden met een groeiende baarmoeder! Een soort bandenpijn dus! 
ik zou proberen er zo veel mogelijk van te genieten, hoe lastig het ook kan zijn!?

Os normaal ik heb wel echt hevige krampen ook hehad in begin waardoor ik ook dacht het gaat fout maar heb nu een dochter van 11 weken in me armen

Hi, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!
Bij mij waren de buikkrampen (vergelijkbaar met lichte menstruatiekrampen) juist het eerste symptoom van mijn zwangerschap. Aan het begin doodeng, want bij buikpijn verwacht je bloedverlies. Maar het is niet gek dat je dit voelt! Dit is eigenlijk al het begin van bandenpijn. Na een tijdje ga je ook merken dat je pijn kan hebben als je ineens moet hoesten of niezen. Niks aan de hand!
Ik heb zelfs nog wel wat licht bloedverlies gehad rond de 6 weken en 10 weken, maar ook dit was gelukkig loos alarm (denk nog nasleep van innesteling of een vaatje geknapt). Ik heb geleerd: maak je niet meteen te veel zorgen en bel bij twijfel gewoon even de verloskundige, zij zijn ervoor om je gerust te stellen! 
Inmiddels ben ik 32 weken zwanger en heb nog steeds een gezond kindje in m'n buik. Heel veel succes en probeer ook voorzichtig te genieten van het mooie nieuws!

Terug
Bovenaan