krampjes bij fruithapje?

Hallo,

Mijn zoontje is nu 6.5 maand en sinds 2 weken bezig met groentehap nu ben ik gister ook begonnen met fruithapje en lijkt het alsof hij daar weer krampjes van krijgt.
Hebben jullie daar ervaring mee? En gaat dat weer over?

groetjes bianca
 
hoi,
ik kan het me niet zo herinneren (raar he, dat je dat alweer zo snel vergeet)
ik weet wel dat ik als tips meekreeg: niet gelijk een heel potje, drie dagen achter elkaar zelfde soort geven om zo te zien of hij er allergisch voor was.
succes
helma
 
Het kan inderdaad zijn dat er een "allergische" reactie optreed. Mijn meiden hadden met een aantal fruitsoorten moeite. Dat uitte zich ook in krampjes. Weet niet welke fruithap je geprobeerd hebt???? Geef anders weer even twee dagen alleen groente en probeer daarna nog een keer dat fruithapje (drie dagen goed na openen toch?)

Succes
 
Bedankt voor jullie reacties

Ik was begonnen met peer heeft hij vandaag voor de 3e dag gehad. Hij heeft verder geen uitslag of moeite met poepen..
Maar morgen zal ik hem appel geven en kijken of hij er dan ook last van heeft, zoja dan stop ik even met het fruit.
 
Als je denkt dat hij reageert op een fruitsoort, kan je beter eerst even twee dagen geen fruit geven en dan weer opnieuw   peer aanbieden, reageert hij dan weer met krampjes dan weet je zeker dat hij die fruitsoort nog niet verdraagt. Het kan namelijk ook zijn dat hij gewoon lichamelijk niet lekker in zijn vel zat.  
Je kan natuurlijk ook appel proberen, maar ook dan geldt dat je beter eerst twee dagen weer alleen groente kan geven. Dit zodat zijn darmpjes weer even tot rust kunnen komen en je dus weer met schone lei aan een nieuwe fruitsoort kan beginnen.
Mijn meiden reageerden in het begin alleen redelijk op mango. Peer en appel hadden ze moeite mee.
 
Hoi Bianca,

Youri had er in het begin ook een beetje last van met peer. Bij mij werkte banaan het beste. En zo heeft iedereen weer een andere tip voor je.

In ieder geval succes ermee.

Groetjes,
Maike
 
Terug
Bovenaan