krampjes/Cinababy

Hoi meiden,
Bedankt voor de reacties op mijn stukje over Cinababy. Ik gebruik ook de Aventfles en speen 2 sinds gisteren want ze deed heel erg lang over haar fles, maar nu heb ik ook de Difraxfles, maar kan ik daar de gewone spenen voor gebruiken of zijn daar andere spenen voor te krijgen want ik gebruik Friso comfort en die is nogal dik. Graag wederom jullie reacties hierop.
Bij voorbaat dank.
Groetjes Daantje
 
wij gebruikten voor onze zoon van 4 maanden een papspeen op de difrax fles. zijn te koop van het merk difrax, maar ook van bv. eigen merk prenatal. wel met kokend heet water klaarmaken,hoor!( anders lost het meel niet goed op) en dan af laten koelen in gootstyeen of in bakje koud water.
 
Hallo,

Ik heb ook difrax flessen en ik gebruik daat ook difrax spenen voor. Je kan deze in vele soorten krijgen. Ik gebruik nutrilon omneo en die is ook wat dikker dan normaal, nu gebruik ik de medium kersspeen erop (hetzelfde als de speen die erop zit alleen het gat is wat groter). Dit gaat goed. Er zijn ook 1-2-3 spenen voor. Het is meestal even zoeken dus succes ermee.
Groetjes Paulien
 
Hoi Daantje,

Mijn dochter krijgt ook de comfort voeding maar drinkt die m.b.v. de 3 standenspeen, standje 1. zij moest hier eerst wel aan wennen want het en dronk de fles binnen 10 minuten leeg. Maar nu met tussenpozen drinkt ze hem tussen 20 en 30 minuten goed leeg. Misschien ook een optie voor jou.

succes

gr karin
 
Mijn dochter is 4 weken en krijgt ook Friso comfort. Ik gebruikte de Avent 3-standen speen, maar ze kreeg steeds zo veel lucht naar binnen en vaak gutste de melk langs haar mondhoeken naar beneden. Vandaag heb ik de Difrax medium-speen gekocht, voor melk/pap (vanaf 3 maanden). Ik heb 't pas 1x gebruikt vandaag, maar het ging heel goed. Ze kreeg veel minder lucht naar binnen en had dus ook minder last van krampjes enzo nadat de fles leeg was.

Het consultatiebureau zegt dat je gewoon maar verschillende spenen moet proberen en kijken wat werkt....

Je kan ook altijd zelf gaatjes prikken in een speen. Een naald in het vuur houden om de bacterien te doden en daarna in het plastic steken.

succes, groetjes Lisa
 
Terug
Bovenaan