krampjes door oefenhapjes

<p>we zijn begonnen met oefenhapjes want onze kleine man heeft de 4 maanden aangetikt :D. we zijn 2 dagen bezig en gister was het een ramp omdat hij er niks van snapte XD. vandaag vond hij het vooral vies denk ik en doorslikken is nog een beetje een ding maar het ging al beter.... tot er na een uurtje of wat de krampjes begonnen en onze kleine man een paar uur zelfs er flinke last van had... weet iemand hoelang het ongeveer aanhoud? zijn we misschien te vroeg begonnen, moeten we even stoppen en het later opnieuw proberen? ik wil dat het een leuke ervaring word en niet iets waar hij een tijd last van heeft. </p><p>tips en adviezen zijn zeker welkom :D</p>

Herkenbaar hoor! Even goed in de gaten houden of het specifieke groenten/fruit zijn waar hij het van krijgt, maar de darmen moeten ook echt wennen.. Bij ons ging het op en af, want ook met brood bij 6 maanden is het weer anders.

Hadden wij ook met onze dochter. Ze vond de oefenhapjes erg lekker maar had er de eerste paar dagen af en toe wel wat krampjes van. Het ging gelukkig vrij snel weer over. Het CB zei dat het vaker voor komt. Niet te veel geven en als het goed is went het best snel voor de darmen.

Ja gewoon rustiger aan doen. Ik begon echt met mini-mini-hapjes. Het is inderdaad gewoon oefenen. 1 hapje geven en kijken wat het doet.
Ik zie het ook als mond-training met de lepel. Klein beetje voor de smaak op de lepel, en als het goed gaat er meer op doen. En anders is het lekker sabbelen op de lepel. 

Bij ons hielp het om even te wachten. Toen hij 4,5 maand was begonnen, dat bleek te vroeg veel last van zijn darmpjes. 3/4 weken later weer en nu gaat het super. Hij snapt het ook gelijk, eet als een malle! 

Ik wil even een ander licht erop schijnen want je hóeft niet te beginnen met hapjes als je kindje 4 maanden is. Er is nog een hele andere stroming die minimaal tot 6 maanden wacht, i.v.m. de rijping van de darmen  :) zeker als je aangeeft dat je kindje er last van heeft misschien het inlezen waard. Je kan dan zoeken op kleintjes of rapley methode. Uiteraard doen waar jij je goed bij voelt maar soms is het fijn om te weten dat er ook een andere optie is :) 

Als hij niet echt intresse heeft in de lepel en krampen krijgt zou ik zeker wachten!
Mn zoontje kreeg enorme reflux van de hapjes met 4 maanden... gewacht tot 6 maanden en toen ging het wel goed en had ineens wel intresse! 

We zijn er toch even mee gestopt. Ook op aanraden van het kdv. We gebruiken nu wel een groter speentje voor zijn drinken en dat gaat nu een stuk beter... Af en toe voel ik me zo stom dat ik te snel lijk te willen zoals met de hapjes maar niet door heb dat ie een groter speentje nodig heeft omdat hij niet heel goed drinkt?.

Terug
Bovenaan