krampjes en niet poepen

Beste allemaal

genieten jullie je ook rot van die kleine schurk? Na het lezen van veel van jullie verhalen ben ik "de tip" die mij (dus eigenlijk onze zoon) enorm heeft geholpen niet tegengekomen. Een vriendin doet aan voet- reflexelogie en zij heeft mij uitgelegd waar de darmpjes en de anus zitten onder je voet. En dus ook onder de baby's voet. Bij onze zoon (nu 12 weken) helpt het 9 van de 10x tegen krampjes en vooral niet kunnen poepen. Het "spuit" eruit en hij kijkt me met volle tevredenheid aan na het masseren. De plek kan ik proberen uit te leggen maar handiger is om het eens te vragen aan iemand die het goed weet. De darmpjes zitten op de onderste helft van de voet vlak voor de hak is het nog zacht. Daar masseren, en een beetje daarboven richting de buitenkant van de voetjes. (maakt niet uit welke voet)Veel succes ermee.

Ik heb zelf een vraag over spugen. De laatste paar dagen heeft hij zin om steeds aan de borst te eten. Hij drinkt zich vol en spuugt het bij na eerste boertje uit, vandaag spuugde hij zelfs 4 keer. Daarna heeft hij meteen weer honger..... Ik maak me niet echt zorgen want vannacht heeft hij wel lekker gegeten en geslapen. Ik heb gelezen dat het kan zijn dat hij een nieuwe "fase" ingaat en daardoor van slag is. Toch is het lastig want ik blijf aan het voeden op deze manier. (en aan het wassen) Heeft iemand een tip?
Hartelijk bedankt
 
Ehm... de Johannesbroodpitmeel heb ik dus GEEN goede ervaringen mee (zie mijn verhaal boven jouw verhaal). Ik ben ermee gestopt. Mijn dochter van 6 weken kreeg er verschrikkelijke krampjes van. Ik hoorde ook dat deze meel bestemd is voor kindjes vanaf 6 maanden omdat dit toch vrij zware voeding is (wordt nl. ook als bijvoeding gebruikt!)

Ook ik zit met een spugend kind. Toch spuugt ze niet altijd. De ene keert golft ze bijna alles eruit en de andere keer is 't een klein beetje. Wat ik nu doe is mijn dochter 'rechtop' voeden. Haar eventjes rechtop laten zitten, dus niet gelijk met haar slepen (om 't zomaar even te noemen) en d'r luier te verschonen. Maar wat ik zeg; de ene keert lijkt dat wel te helpen en de andere keer weer niet. Drinkt jouw zoon ook erg gulzig of valt dat wel mee?

Succes!

Groeten,
Marion
 
Hoi,
Mijn dochter had dat ook. Ze leek er niet echt onder te lijden (bleef vrolijk) maar het is natuurlijk niet de bedoeling. Ze kreeg altijd allebei de borsten, maar ze dronk daardoor teveel en te snel en daarna kwam het er weer allemaal uit. Ik ben toen maar 1 borst gaan geven en dat ging goed. Je zou kunnen proberen 1 borst en eventueel een half uur later als je denkt dat hij nog honger heeft nog wat (dan is het wat gezakt). Bij mij hielp dat wel! Groetjes Simone
 
Mij gaven ze als advies om liggend op je rug de borst te geven. Hierdoor moet het kind tegen de druk indrinken, waardoor hij/zij niet zoveel ineens binnen krijgt. Ze moeten dan harder werken, waardoor ze eerder stoppen als ze genoeg hebben, dus ook minder spugen. Het is niet altijd handig zo voeden, maar het heeft ons meisje wel geholpen.
 
Terug
Bovenaan