Krampjes en scheten

<p>Hoi!</p><p>Mijn zoon is vandaag 5 weken oud en doet het opzich super, hij huilt sinds een paar dagen ineens veel meer na de voeding (bv) meestal na een +/- uurtje.</p><p>Volgens mij veel last van krampjes. Jammerend huilen, samen trekken, krijsen, en vooral heel veel scheten laten. Gister was hij echt ontroostbaar.</p><p>Het lukt ons bijna niet om hem te laten boeren, ook niet met alle tips en video’s. Boert echt heel af en toe. Scheten laat hij dus wel veel, en poept ook onwijs veel (bijna elke luier, behalve in de nacht). Hij spuugt eigenlijk niet tot nauwelijks een heel klein beetje. Hij drinkt ongeveer 7 a 8 keer per 24 uur. Is snachts erg onrustig met armen en benen dus ligt nu in een inbakerslaapzakje, dat werkt goed.</p><p>Ik voed meestal met een tepelhoedje, hij kan niet zo goed aanhappen en is vrij ongeduldig als het niet snel gaat stromen. Maar dit werkt goed en daar ben ik opzich heel tevreden mee.</p><p>Hebben jullie tips of ervaringen voor die krampjes?</p>
 
Wat bij ons hielp voor het boeren is om hem eerst wven te proberen te boeren, als dit nirt lukye weer even naar zijn rug leggen, vervolgens even op zijn ene zij en daarna de andere zij en dan weer boeren.

Voor de scheetjes hielp het om 5x met zijn benen te draaien. dan je handpalm net boven zijn kruis plaatsen en met je vingers van links naar rechts wrijven (soort zwaai beweging). Vervolgens weer 5x de benen draaien. Dan met beide handen op de buik zachtjes trillen. Dan nog eens 5x benen draaien. Bij ons zoontje hielp dit goed om er veel scheetjes uit te werken.

Houdt verder in gedachten dat het vanaf een week of 6 langzaamaan minder wordt ;)
 
Hoi! Ons dochtertje is nu 7 weken en wat je schrijft was heel herkenbaar. Inmiddels gaat het veel beter :) ik neem probiotica en dat werkt bij haar heel goed door in minder krampjes. En de scheetjes vlogen ons hier ook om de oren. Ik ben op advies van de osteopaat gestopt met melkproducten nemen (melk, optimel enzo, ik eet wel gewoon kaas) en inderdaad, scheetjes zijn er ook bijna niet meer! Geef je een speentje? Dat legt de ergste krampjes tijdelijk even stil ons vertelt. Succes! ?
 
Herkenbaar, in het begin ook met tepelhoedje bv gegeven. Merkte wel dat toen ik zonder tepelhoedje bv kon geven m'n dochter minder last had van krampjes. Wellicht toeval, geen idee

Wat bij haar erg hielp, om het huilen te sussen, was haar met haar buik op mijn (of m'n man's) onderarm te leggen, hoofdje ondersteunen met de hand, alsof je een rugby vast hebt.

Kijken even naar deze link: https://www.oudersvannu.nl/baby/gezondheid/darmkrampjes-baby/
Wellicht dat je daar wat tips uit kan krijgen.

Mijn dochter liet ook amper boertjes en meer scheten, ook amper overgegeven, maar de buikligging op m'n onderarm hielp haar enorm. En buikmassage hielp ook tegen de pijn.
Succes!
 
Terug
Bovenaan