krampjes en verkouden

Ik ben van borstvoeding overgestapt naar flesvoeding nutrilon 1 2/3 en 1/3 omneo nutrilon. Mijn zoontje is nu bijna twee weken en krijgt dit sinds 3 dagen. Hij heeft erge last van krampjes, we geven hem dan cinababy of wat lauwe venkel thee.. het verzacht het wel een beetje, maar het gaa echt door merg en been ik vind het zo zielig! hij er iemand nog meer tips om de krampjes te kunnen verlichten voor hem? en heeft er iemand ook tips voor een verkoudheid bij een baby? hij krijgt neusdruppels en we hebben zo'n pompje om het snot mee weg te halen.. ook staat er in de nacht een ui naast zijn bedje. het is heel zielig om te horen dat hij zo vreselijk verkouden is.. misschien heeft er iemand een tip.. meestal helpen die ouderwetse grootmoeders tips het meest.
groetjes an
 
Hoi An,

Ten eerste gefeliciteerd met je zoontje. Volgens mij kom jij ook van het mei-forum.

Het is wat met die voeding. En het is inderdaad heel zielig om aan te horen als je baby krampjes heeft. Ik heb gelezen dat het met een maand of drie voorbij gaat. Even volhouden dus.

Kijk voor tips even op www.babycare-and-advice.com misschien doe je nog goede ideeën op. Vooral die buikhouding van de foto helpt bij mijn zoontje goed.

Succes ermee.

Groetjes M
 
Misschien kan je de fles wat verdunnen bv 20cc water extra. Verder vinden kinderen als ze krampjes hebben het lekker om op hun buik te hangen op jou hand/arm. Als je zijn buikje wil maseren altijd met de klok mee (want de darmen gaan ook die kant op) en anders een lekker warm badje.

Voor de verkoudheid wat bij mijn dochtertje helpt is de neus spray en een ui onder haar bed. Het snot zuigertje gebruik ik nooit vind het een naar ding.

Groetjes joyce mama van Mara 6 maanden en 3 weken bv
 
Hallo An,
ik weet dat er van bepaalde merken bad-cremes te verkrijgen zijn speciaal voor verkouden baby's. Doe je het in het badwater dat heeft dat het effect van stomen. Ik heb het zelf nooit gebruikt (nog niet nodig) maar ik denk dat ik dat ook zou doen als mijn zoontje verkouden zou zijn. En VSM heeft zowel een neusspray als druppels tegen darmkrampjes die erg goed schijnen te werken bij kleine baby's. Ik vind het zelf een prettig idee dat ik m'n baby eerst iets homeopathisch kan geven maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Succes met beide problemen.
 
zo neus pomp zijn de meeste ook geen voorstander van.je haalt het leeg,maar het loopt gelijk weer vol.in de zorg is het ook het laatste wat ze zouden doen de huisartsen.het beste is inderdaad een ui.en in de douche gaan zitten en hete kraan laten lopen zo krijg je stoom.dat is stomen voor een kind.succes
 
ik zou helemaal overstappen naar omneo. Mijn dochter van zeven weken kreeg eerst ook 2/3 nutrilon en 1/3 omneo, het hielp niet tegen de krampjes. Daarna ben ik alleen maar omneo gaan geven en nu heeft ze er geen last meer van!
 
nog iets dat je alleen in duitsland bij de apotheek kan halen: lefax
je doet een beetje in de fles of in het mondje (bij borstvoeding)
het word niet opgenomen in het lichaam maar het 'bind' de lucht in de darmpjes en voert het zachtjes af, zonder pijn.
als je het in de fles doet zie je ook al de bellejes van het schudden verdwijnen..
ook is frisomel vaak gemakkelijker te verteren dan nutrilon,en zelf vind ik het ook lekkerder smaken.
 
Terug
Bovenaan