Krampjes forlax

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 5 weken zit sinds gisteren aan de forlax, overdag is hij heel onrustig en alleen maar aan het huilen alleen tijdens zijn fles is hij rustig, en snachts slaapt hij ook lekker door. Maar overdag is hij echt ontroostbaar, ik heb het cb al gebeld en die zeiden dat ik er niet zo veelaankandoenaan die krampen, maar het is gewoon zielig je ziet dat het heel erg pijn doet. Ik doe er al alles aan om het te verlichten voor hem, zoals fietsen met zijn beentjes rondjes draaien op zijn buik in de draagzak (is hij uiteindelijk rustig) in de auto een rondje rijden, of in de kinderwagen, nu zag ik dat je druppels kan kopen tegen krampjes maar mag dit ook in combinatie met forlax?
Hoop dat jullie nog een aantal tips hebben wat ik kan doen, het is gewoon zo zielig, ik zou die pijn graag van hem overnemen maar dat gaat helaas niet
 
Onze zoon heeft ook veel last gehad van krampjes. Hebben hem toen sab simplex gegeven. Dit verkopen ze in Duitsland,we wonen dicht bij de grens dus dat was wel fijn. Maar ik geloof dat je het ook online krijgt.
En verder hielp het als mijn man hem op zn onderarm droeg,met zn billetjes naar je elleboog,hoofdje richting je hand en zn buikje op je arm. En dan maar rondlopen.
Maar af en toe was er helemaal niks wat we konden doen. Zo zielig.
Sterkte ermee!
 
Wat is de reden dat bij forlax krijgt? Verstopping of vanwege ook andere medicatie? En kun je nog aanpassingen doen in de voeding van je kindje? Wij hebben bijv omeprazol icm forlax. Ik heb idd wel begrepen dat infacol (helpt soms heel goed tegen krampjes) niet kan icm omeprazol, maar forlax weet ik niet.. evt je huisarts even raadplegen met deze vraag?
Zielig hè die krampjes... Vooral als ze zo heftig zijn.. soms helpt babymassage of een bezoekje aan de osteopaat ook nog.
 
Hij krijgt forlax omdat hij altijd heel erg aan het persen was en soms geen poepluier had op een dag, ja de omneo kan ik inderdaad nog proberen. Ja dat zal ik inderdaad even aan de huisarts vragen bedankt voor je reactie
 
Ja het is vooral de vraag waarom hij verstopt zat, want forlax lost wel de verstopping op, maar dan weer je nog niet de kern van het probleem. Heeft hij bijv last van de voeding? Koemelkeiwitallergie?
Want het is normaal dat ze krampjes hebben en ook wel eens verstopt zitten (darmen moeten echt nog 3 maanden volgroeien helaas..), maar blijkbaar is het ernstig genoeg geweest om forlax te geven, dan zou ik degene die dat heeft voorgeschreven ook vragen hoe je nu verder moet.
Een vriendin van me heeft veel gehad aan een boek over buik, darmen, voeding etc.. zal eens vragen welke dat was!
 
Terug
Bovenaan