Krampjes, help!

Hoi,

Ik zal me eerst voorstellen.
Mijn naam is Esther en ik ben 28 jaar oud.
Onze dochter Lieke is op 22 oktober (5 weken te vroeg) geboren.

Sinds een paar weken huilt Lieke tijdens en na iedere voeding en vaak ook tussen de voedingen door.  Ze huilt echt flink en dat breekt toch wel op, moet ik zeggen. Ze is echt ontroostbaar.
Ook 's nachts huilt ze flink.
Ik wist  niet wat er aan de hand was. Ik had het vermoeden dat ze krampjes had. Ze krijste echt alles bij elkaar.
Gisteren bij het consultatiebureau werd dat bevestigt. Waarschijnlijk krijgt Lieke teveel lucht binnen bij het drinken. Ik heb namelijk best veel voeding en ze moet flink doordrinken om alles weg te kunnen slikken.  Door de lucht die ze meehapt zou  ze krampjes krijgen. Ook moet ik mijn voeding gaan aanpassen om te zien of dat ook helpt. (geen koffie,  jus d'orange, kruiden ed.) En daarbij veel rooibosthee drinken.  
Ook af en toe een flesje afkolven en die dan geven, zodat de melk wat gelijkmatiger komt.
Ik las op internet ook dat je homeopatische druppels kunt geven. (cinnababy) Wie heeft daar ervaring mee?
En wie heeft er verder nog tips?
Ik geef het tot 1 januari de tijd, anders ga ik over op flesvoeding. Ik vind het heerlijk om borstvoeding te geven, maar als zij daar zoveel last van houdt, dan stop ik ermee...

Groetjes Esther
 
hallo esther.
ik ben manuela moeder van een dochter(esther) en een tweeling (dennis en sander)

mijn zoontjes hebben ook krampjes en ik gebruik dus cinababy.
ik vind het heel goed werken het ging al stukken beter met hun dus was ik gestopt, maar ben er weer mee begonnen.
z hadden weer krampjes die ze niet weg kregen.
als je de druppeltjes geeft kunnen ze beter boeren en scheetjes laten.

groetjes en veel succes manuela
 
Hoi Esther,

Je kunt het je kindje tijdens de voeding wat gemakkelijker maken door haar even van de borst te halen zodra de melk toeschiet. Laat de ergste stroom melk weglopen en leg dan pas je kindje weer aan; zo zal ze rustiger kunnen drinken.

Vraag en aanbod is op dit moment niet in evenwicht, waardoor je kindje waarschijnlijk teveel voormelk (= dorstlesser)  binnenkrijgt en niet goed aan de vette achtermelk (=  hongerstiller)  toekomt; die verhouding is niet helemaal goed. Een teveel aan voormelk gaat gisten in het maagje en daardoor ontstaan krampjes. Ook veel boeren, spugen en groene ontlasting komt nog in die gevallen vaak voor.

Je kunt het evenwicht herstellen door je kindje één borst helemaal goed leeg te laten drinken. Om dit te kunnen doen, is het belangrijk dat je kindje goed is aangelegd. Wanneer je kindje binnen 3 uur weer wil drinken, geef dan diezelfde borst. Zo zal ze ook goed aan de vette achtermelk toe komen (hoe leger de borst, hoe vetter de melk). Pas na 3 uur bied je de andere borst aan, die je dan goed leeg laat drinken.
Je kindje zal rustiger aan de borst gaan drinken, de krampjes zullen minder worden en ze zal langer tevreden zijn na de voeding.

Je legt je kindje goed aan, door ervoor te zorgen dat haar hoofdje en haar rug in een rechte lijn liggen. Zo hoeft ze haar hoofd niet te draaien om bij jouw borst te komen. Naar neusje ligt tegenover jouw tepel. Nu moet ze haar mondje wagenwijd opendoen; je kunt dit stimuleren door met je tepel langs haar lipjes te strijken en je kunt zelf een grote hap voordoen (het werkt echt!). Pas als haar mondje wagenwijd open is (neem geen genoegen met een tuitmondje) haal je je dochtertje naar je toe en leg je haar aan. Niet alleen je tepel, maar ook een groot gedeelte van de tepelhof verwijnt in haar mondje. Haar  kinnetje en neusje liggen tegen jouw borst aan en haar lipjes zijn naar buiten gekruld.  Nu zal je kindje korte zuigbewegingen gaan maken om een toeschietreflex op te wekken. Zodra de melk gaat stromen zal ze ritmisch gaan drinken; haar wangetjes zijn bol en je hoort de melk naar binnen klokken.

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
hoi,

ik ben brigitte een moeder van 24 en heb twee jongens en ben kraamverzorgster en dit is een veel voor komt probleem.

mijn oudste had heel veel last van krampjes net als ieder baby eigenlijk tot 3 maanden dus of het echt aan de borst voeding ligt, ik gaf fles voeding en hij had het ook.
 
de meningen over wat je wel en niet tijdens de borstvoeding kan eten en drinken zijn verdeeld de eene lactatiekundige zegt dat je inderdaad geen kruiden en koffie en jus de orange mag en de andere zegt dat het niets uit maakt als je het tijdens je zwangerschap ook heeft gegeten en gedronken.

ik gebruikte ook cinababy en dat heeft wel geholpen het duurt alleen wel even omdat het homiepathies is dus niet denken dat het de volgende dag gelijk alles weg is.

wij gebruikte ook een hittepit voor over het buikje en dat hielp ook wel en omgekeerd op je arm leggen ik weet niet of je die methode ken maar die werkte hier echt helemaal top(mocht je hem niet kennen moet het maar ven laten weten leg ik hem even uit)
en fietsen met de beetjes als zij op der rug ligt dat helpt ook wel.

nou ik hoop dat je er iets aan hebt en mocht je vragen hebben hoor ik het wel en sterkte

groeten brigitte bas en thijs
 
Hoi,
Ik ben een mama van een meisje van 11 weken oud.

Ik heb de eerste paar weken borstvoeding gegeven en mijn kleine had ook vaak last van krampjes. Cinababy heeft heel goed geholpen.
Maar voordat ik haar cinababy ging geven heb ik van alles uitgerpobeerd tegen krampjes, wat haar heel goed hilp is onder de douche met je baby.

Veel suc6 met je kleine.

Groetjes,

Kat
 
Hoi,

mijn zoon, Quenten, is nu 3 maanden oud. Hij heeft ook ontzettend veel last van krampjes gehad. Wij hebben cinababy van VSM een week geprobeerd maar dit hielp helaas niet. Wij hebben in het begin veel problemen gehad met het vinden van de juiste voeding omdat Quenten te veel spuugde. Nu we de juiste voeding hebben gevonden begon hij door de cinababy weer te spugen. Misschien hadden wij het middeltje langer moeten proberen om een beter resultaat te krijgen, maar omdat hij weer begon te spugen zijn we er na een week mee gestopt. We kregen niet de indruk dat het middeltje geholpen heeft. De krampjes lijken nu iets af te nemen, ik hoop dat het snel over is. Je leest dat een baby tot 3 à 4 maanden last kan hebben van krampjes. Ik vind het zo zielig voor ze en je kunt niet veel voor ze doen.

Succes ermee!! Groetjes Monique
 
Jelte heeft er ook erge last van gehad. Cinababy hielp niet. Wij zijn toen overgegaan van borstvoeding naar Friso Comfort, ook al omdat ik erg gestresst raakte over wat ik nou wel en niet kon eten. Deze flesvoeding heeft goed gewerkt, maar wat ook helpt, is een hele rustige omgeving. Als Jelte overprikkeld raakt, werkt dat ook op zijn darmen.. Succes, het is echt na een maand of 3, 4 over!!
 
Terug
Bovenaan