Krampjes krampjes en nog eens krampjes

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

Hebben jullie kleintjes ook zo'n onwijze last van krampjes?? Hier is het echt niet leuk meer. Bo huilt eigenlijk al weken uren per dag van de pijn en frustratie, en je kunt zo weinig doen, dat is het ergste. Eerst hebben we venkelthee geprobeerd, wat eigenlijk het slechtste is wat je kunt doen kwamen wij achter. (legt de darmen stil, eerst super, daarna komt het in alle hevigheid terug) Daarna cinababy van VSM na 4 weken nog geen resultaat. sinds zaterdag gebruiken wij nu abc poeder. Ben benieuwd of dat helpt want ik wordt toch wel erg moe nu van het gehuil en geschreew, je wilt zo graag wat doen. Heb ook vanochtend de osteopaat maar gebeld, hopelijk kan ik snel terecht en kan hij mij verder helpen, want dit is ook geen doen.
Sorry voor mijn klaagzang, dit is ook wel de reden dat ik weinig op het forum te vinden ben, heb er gewoonweg geen tijd voor.

gr. Natalie

Hey Meid

gelukkig heb ik geen eravring, al wilde ik je natuurlijk dolgraag tips kunnen geven!
ik zou niet weten wat hier tegen te doen. onze meid heeft wel wat kra,pjes gehad doordat ze lucht in haar maagje had en toen hielp een paar dagen venkelthee. verder hebben onze kids hier gelukkig niet veel last van gehad.

Liefs Jenny (senna 13-10-2008)

Hoi Natalie,

Ook Nik huilde heel erg veel. Had/heeft naar ons idee ook echt last van krampjes.
Na 4 weken borstvoeding ben ik overgegaan op de fles. Na verschillende voeding geprobeerd te hebben ben ik blijven steken bij friso comfort, speciaal voor spugen en krampjes. Nou, het hielp wel wat, maar poepen dat Nik deed! Soms wel 7 keer per dag!
En dat terwijl die darmen al overstuur waren. In overleg met het cb ben ik toen weer teruggegaan naar similac, maar dat spuugde hij er net zo hard weer uit. Wel had hij minder krampjes.  Toen toch maar nutriton gehaald (johannesbroodpittenmeel) om het spugen tegen te gaan. Begon hij weer meer te huilen, maar niet meer te spugen.
Uiteindelijk maar weer naar de winkel en kant en klare nutrilon gekocht, want iedere keer volle pakken voeding weggooien vond ik ook zonde.
Nik krijgt nu sinds vrijdag nutrilon, inmiddels gewoon de poeder, en hij huilt een stuk minder, poept minder, krampt minder, spuugt  alleen als hij met een volle maag zijn luier  probeerd te vullen  en heeft nu meer tijd om te lachen ipv te huilen.
's Avonds kan hij nog wel even laten weten dat de krampjes toch niet helemaal over zijn, maar dan huilt hij maar een half uur ipv de halve dag.
Ik ga nog wel sab simplex halen, dit moet ook een wondermiddel tegen krampjes zijn.
Ook helpt inbakeren tegen de onrust.
Maar al met al, er is niks aan als je kindje veel huilt, en je wordt er doodmoe van. Ik hoop van harte dat je snel iets vind waar jullie kindje baat bij heeft.

Groetjes,

Suus

Hier nog iemand met krampjes.
En krampjes kunnen toch tot 3 maanden duren hoe vervelend het ook is.
Geert had ook ontzettend veel lucht in zijn darmpjes en kon dat er zelf niet uitkrijgen. Dus wij fietsen met z'n beentjes, z'n buikje masseren, lekker in een warm badje en noem maar op. Alles hielp slechts tijdelijk.
Ik geeft borstvoeding en dat loopt zo goed dat ik daar dus niet mee wil stoppen.
Op internet informatie gezocht en daar stond dat ik kon proberen om geen koffie, melk en yoghurtproducten, sinaasappels en uien  meer te  nemen.
Dit heb ik uiteraard geprobeert en ik merkte al na 2 dagen verschil. Van 4 uur aan een stuk huilen tot een half uurtje! Bovendien kan hij de lucht die in zijn darmpjes zit nu ook zelf goed eruit krijgen. Ongelooflijk dat zo'n klein mannetje van die keiharde scheten kan laten!!
Voorlopig hou ik me dus nog maar even aan mijn "dieet"
Ik wens iedereen in ieder geval heel veel sterkte, want het is echt iets om gek van te worden!

Groetjes,
Els

Wat is dat sneu he, die krampjes bij de kleintjes.  Navara heeft er met vlagen ook zo'n last van. Bij haar komt het denk ook door teveel lucht in haar darmpjes in combinatie met moeilijk poepen. Ze kan ook zo moeilijk boeren....
Wij zijn met haar bij de osteopaat geweest. Ik moet zeggen dat dit wel heeft geholpen met Navara. Ze heeft nog steeds veel moeite met poepen, maar op een of andere manier is ze wel vrolijker. Ze heeft nog steeds haar huiluurtjes of zelfs huildagen. Ik kan het eigenlijk niet echt uitleggen, maar ze is gewoon een leukere baby geworden.
Ik heb eindelijk ook de sab simplex binnen gekregen. (cinababy werkt niet bij Navara) Ga ik morgen mee beginnen, ben benieuwd of dit werkt!!

groetjes Petra

Terug
Bovenaan