krampjes na eerste groente hapje??!

Hallo pa's en ma's,
Mijn zoontje is bijna 6 mnd en heeft van de week zijn eeerste groentehapje op (half potje courgette heel fijn gemaakt). Ik heb het idee dat hij er nu last van heeft (buikpijn, krampjes). Hebben jullie hier ook ervaring mee?  En hebben jullie nog tips???
ps. hij is al een beetje gewend aan wat fruit en rijstebloem...
 
Hoi,
Ik heb een dochter van 6 maanden en die heeft daar ook last van gehad. Puur omdat ze vast voedsel niet gewend was en haar darmen natuurlijk ook niet. Wat ik heb gedaan is. Iedere keer als ze iets nieuws krijgen van groente of fruit, eerst een paar hapjes laten eten zodat haar darmen aan de samenstelling van het eten kunnen wennen. Reageert je kindje daar goed op dan kun je doorgaan met dat potje. Als je kindje van alle potjes wat geproeft heeft dan kun je gewoon een half/heel potje geven. Dit heeft bij mijn dochter heel goed gewerkt en ze lust ook echt alles tot zover. Ik las laatst in de Wij Jonge Ouders dat ze pas iets lusten/niet lusten als ze ergens 10 keer iets van gegeten hebben.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi,
Mijn dochter is inmiddels 9 maanden, maar ik herken het probleem! Ze was in het begin 's nachts erg onrustig door de bijvoeding. Last van haar darmen enzo. Toen ben ik begonnen met haar 's morgens vroeg al groente te geven en gewoon een tijdje hetzelfde (min. 3 dagen) Bijv. bloemkool, met beetje aardappel en wat flessenmelk. Dit ging vanzelf gewoon beter. De darmen moesten er echt aan wennen. Ik probeer nieuwe dingen ook zoveel mogelijk 's ochtends te geven, dan heb je de onrust overdag en niet 's nachts. Veel succes!
Groetjes, Janine
 
Terug
Bovenaan