Krampjes of allergie

Onze dochter laat vaak na de voeding ongemak zien. Ze huilt, laat veel scheetjes, kreunt, sabbelt op vuisten, krimpt in elkaar en overstrekt zich weer.

Nu kunnen dit krampjes zijn maar het begint vaak al tijdens en na de voeding. Toen dachten wij aan een koemelkallergie. Ze laat haar ongemak alleen niet altijd evenveel blijken. De ene keer is ze echt mega overstuur de andere keer zeurt ze een beetje. Zouden het dan toch krampjes zijn?
We weten niet of bij een allergie de klachten altijd even erg moeten zijn?

Snachts en smorgens lijkt ze minder last te hebben. Of is dit omdat ze dan grotere blokken slaapt en minder voeding binnen krijgt dus minder last?
 
Ik herken dit heel erg en heb ook bij CB en huisarts gevraagd of het geen koemelkallergie kon zijn, etc . Wist dat het krampjes waren maar ging dna toch twijfelen. Maar gaven allen aan dat er dan toch echt ook andere klachten moeten zijn zoals bijv. Huiduitslag.  En heel eerlijk hij is nu 3maanden oud en een beetje, en het is ondertussen zo goed als over. Zijn toch echt darmkrampjes geweest waar hij doorheen moest. Begon hier soms ook al tijdens drinken of net erna. 
 
Voor de voeding wat krampjesspul geven ( infacol of huismerk versie werkt voor 50% van de gevallen)
 
De meeste kinderartsen en dokters gaan er idd vanuit dat er huiduitslag moet zijn bij de koemelkallergie. mijn kleintje had dat niet, wel de klachten die jij beschrijft. Toch reageert hij echt giga op koemelk. Hij zit dus ook  op speciale dieetvoeding. Toen ik mocht gaan provoceren thuis kwam er steeds zo'n heftige reactie dat hij in ieder geval een uur of acht! Aan het spugen was, overstrekken, huilen krijsen en niet meer willen eten... Er is nu een vermoeden van fpies, een vorm van koemelkallergie die heftiger is. Dit kan nadat het in eerste instantie niet zo heftig was... 
Tja volg je moederhart. Ik zou zeggen ga anders even langs een osteopaat. Zij was de enige die ons geloofde in eerste instantie ondanks dat mijn man als baby ook een koemelkeiwitallergie had... na 2 behandelingen wist zij het zeker en heb ik op die manier een doorverwijzing kunnen vragen bij mijn huisarts voor de kinderarts. Die er vervolgens ook weer heeeel sceptisch over was, maar niets blijkt dus minder waar. 
 
 
Terug
Bovenaan