Krampjes of allergie

Hallo,

Ons zoontje is nu 7,5 week en weegt nog net geen 4 kilo. Op het consultatiebureau hebben ze ons aangeraden bijvoeding te gaan geven omdat hij aan de magere kant is.
Dat doen we nu al 1,5 week. We geven hem 1 keer per dag een flesje met Nutrilon en de rest gewoon nog borstvoeding.
Nu heeft hij sinds 2 dagen weer erge last van krampjes. Hij heeft erg veel lucht in zijn buik en laat dan heel veel scheetjes. Ook poept hij nog maar 1 keer per dag, wel een hele luier vol en soms zelfs erdoorheen. Hij plast wel goed.

Je leest overal dat je dingen een tijdje moet uitproberen en niet te snel iets anders moet gaan proberen om het even de tijd te geven.
Maar hoe weet je nu of ie allergisch is voor de voeding, of dat zijn darmpjes gewoon aan het wennen zijn aan de nieuwe voeding, of dat er iets anders is? Ik vind het zo lastig te bepalen en het is zo zielig hem zo te zien en horen krijsen.

Liefs,

Barbara
 
Het is best moeilijk vast te stellen, flesvoeding heeft als nadeel dat het de ontlasting dikker maakt en het is een andere manier van drinken (borst komt minder lucht mee naar binnen). Vind het wel vreemd dat CB adviseert om bijvoeding te geven, moest je niet eerst vaker aanleggen en zelf wat meer rust nemen????? Het duurt een tijdje voordat borstvoeden echt goed gaat, je bent als nieuwbakken ouder snel onzeker over hoeveel je baby binnenkrijgt etc. En meer stress betekent vaak minder borstvoeding.... Hoe was je baby? Tevreden? Hoe ging het slapen?
CB werkt veel met groeidiagrammen, die zijn toch meer gericht op flessenkinderen. Wat is jullie bouw? Bij ons zeiden ze altijd dat onze kinderen te zwaar waren, volgens diagram.... Maar mijn man en ik zijn allebei 1.70 lang en normaal postuur. Sommigen zijn lang en slank (bijna mager) anderen zijn klein en lijken snel dik.
Volgens mij wordt er geadviseerd om een voeding minimaal drie weken te proberen om de darmpjes de kans te geven eraan te wennen.
Neem anders contact op met de borstvoedingsorganisatie en vraag hun advies.

Wat de soort flesvoeding betreft: Ik weet niet of er allergieën in jullie families voorkomen, zo ja zou je hypoallergeen kunnen proberen.
Wat ook goed kan helpen is de flesvoeding aanmaken met rooibosthee ipv water. Dit helpt de darmpjes tot rust komen.
Sterkte
 
Hoi Barbara,



Bij mijn zoon waren de krampjes over toen ik een andere fles had. Eerst
gebruikte ik de Avent fles. Deze was heel snel leeg, zelfs met de
allerkleinste speen. Ik heb toen een hele tijd pauzes in moeten lassen
tijdens het drinken. omdat hij anders erge krampjes kreeg. Ik vond dat
zo zielig worden dat ik dacht ik probeer eens een ander flesje. Ik heb
toen de Difrax optiefles met grote opening gekocht en ik had direct een
ander kind. Hij deed langer over de fles en was hierdoor veel
tevredener, knoeide minder en hij had geen krampjes meer.



Om ervoor te zorgen dat je kindje makkelijker poept, kun je extra water
toevoegen aan je fles met kunstvoeding (10 of 20ml). Zorg wel dat je
kindje de fles leeg blijft drinken, dus als hij bijvoorbeeld bij 20 ml
extra water zijn melk laat staan doe dan de volgende keer maar 10 ml
want anders mist hij noodzakelijke voeding.



gr

Lisette

 
Terug
Bovenaan