krampjes of eenzaam?

Hallo allemaal,

Mijn uk is vandaag 17 dagen oud (nouja, jong eigenlijk...) en sinds zijn geboorte hebben wij problemen met de nachtrust. Casper heeft veel last van krampjes. Duidelijk met zijn beentjes trappenen een hoog huilen (krijssen). Heel zielig en dus troosten we hem. Het vreemde is,  meestal valt hij (soms pas na 2 uur vol krampjes en huilen) op schoot of aan de borst in slaap, maar zodra we hem dan wegleggen in zijn wiegje is ie binnen 3 minuten klaar wakker en helemaal overstuur omdat ie krampjes heeft.
Ik vind dat als hij huilt omdat ie niet alleen wil zijn ik hem best even kan laten huilen, maar als ie krampjes heeft loopt ie zo te gillen, dan kan mijn moederhart het echt niet aan hem te laten liggen (bovendien heeft hij in no-time onze 2 jaar oude dochter dan ook wakker).
Gevolg is dus dat ie bij ons blijft liggen om toch nog een beetje slaap te krijgen tussen de voedingen, maar dat wil ik dus eigenlijk niet!
Iemand ervaring en/of tips?
Stomme is dat onze dochter het zelfde heeft gehad, maar wat we toen deden weet ik eigenlijk niet meer. Nouja ze kreeg soms haar laatste slokje melk in de wieg, maar nu geef ik bv en is dat niet zo handig. Ik heb gisteren een kolf aangeschaft, maar ik snap er de ballen van, maar dat terzijde...

Heeft hij dit alleen 's nachts? Is hij verder wel te troosten? heeft hij het altijd na de voeding dat hij zo huilt? hoe slaapt hij verder? slaapt hij goed in? pakt hij beide borsten goed aan?

veel vragen want het komt me enigzins bekend voor.

gr linda

quote: LP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2007 12:58:59'));

Heeft hij dit alleen 's nachts? Is hij verder wel te troosten? heeft hij het altijd na de voeding dat hij zo huilt? hoe slaapt hij verder? slaapt hij goed in? pakt hij beide borsten goed aan?

veel vragen want het komt me enigzins bekend voor.

gr linda

Nee overdag ook wel krampjes, dan laat ie zich wel makkelijker in zijn eigen bedje leggen als ie eenmaal slaapt.
Hij huilt niet constant en is dus wel troostbaar, het is echter ook niet zo dat als we hem maar vast houden hij niet huilt, ook dan kan ie krampjes hebben die hem goed dwars zitten.
Hij huilt altijd in de tijd tussen de voeding en het moment dat ie in slaap valt, of er een direct verband is weet ik niet. Als ie weer wakker wordt krijgt ie altijd direct eten, dan huilt ie ook echt anders trouwens.
Umm geen idee of ie goed inslaapt, hij valt niet alleen in slaap als je dat bedoelt.
Hij drinkt wel goed, voor zovel ik dit als 17-dagen expert kan beoordelen. Ik geloof niet dat ie honger heeft, als ie niet ineenkrimpt van een krampje kan ie heel blij en voldaan om zich heen kijken.

Ik ben benieuwd...

Mijn dochter huilde ook veel toen ze net geboren was, ze is nu bijna 3 jaar. Bij haar leken het ook krampjes maar zijn had moeite met prikkelverwerking.   Dat ging ook gepaard met dezelfde klachten en zij werd ook na korte tijd dan weer krijsend wakker. Toch hielp ook cinababy van VSM hierbij. Misschien kun je kijken of je kindje heftiger reageert op een drukke dag?

Mijn zoontje, nu 8 weken huilt ook veel, eerst veel uitslag en eczeem dit is hoogstwaarschijnlijk koemelk allergie. hij krijgt nu andere voeding. Hij heeft ook duidelijk een voorkeurshouding en reageert soms heel heftig net als bij krampjes. hiermee gaan we naar de osteopaat want hij is echt ontroostbaar en huilt zo wat de hele dag. Dit is iets waar wij een weekje geleden pas achter kwamen. Dus hiermee zeg ik niet dat het bij jouw kindje zo is maar misschien is het iets om in de gaten te houden als hij zo blijft huilen.

Heel veel sterkte en veel nachtrust toegewenst

groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik zou eerst maar proberen of je een oplossing voor die krampjes kunt vinden. Misschien cinababy, abc dolphius of naar de osteopaat? Of misschien kijken of het een allergie is? Of een sluitspier bij de maag die niet goed functioneert? Als het echt zó heftig is en de gebruikelijke druppels en poeders niet werken, zou ik echt even een arts laten kijken of het geen extreme reflux is of zo.

Groetjes,

Eveline

Ik denk niet dat zijn krampjes erg extreem zijn, cinebaby helpt niet echt, heb me vandaag op de rooibosthee gestort in de hoop dat dit een beetje helpt. Ik denk het niet.. is het bij darmkrampjes niet gewoon zo dat ze nog niet volledig ontwikkeld zijn en aanmodderen blijft tot ze 'af' zijn? Reflux is toch spugen?

Hetgeen wat ik gewoon vreemd vind is dat hij bij ons (uiteindelijk) slaapt maar hij bij  het wegleggen accuut wakker is en weer krampjes heeft, terwijl als ie bij mij blijft liggen nergens last van heeft (als ie eenmaal slaapt) tot de volgende voeding. Ik ga er dus aan twijfelen of ie huilt omdat hij alleen is ipv krampjes, of zou het zo zijn dat hij door de krampjes heenslaapt maar als ie dan wakker is ze weer volledig beleefd?

Dank voor jullie reacties in ieder geval, misschien toch de ABC uitproberen en eens kijken of het huilen anders is op drukke of minder drukke dagen, maarja, is een dag met een 2 jarige peuter in de buurt niet altijd een dag barstens vol prikkels?..

Hoi,

Reflux is spugen, maar volgens mij heet het ook zo als het klepje tussen de darmen en de maag nog niet goed functioneert waardoor er steeds zuur omhoog komt en je kindje daardoor steeds een heel branderig gevoel krijgt.

Ik zou idd dat abc dolphius proberen, daar hoor ik veel goede verhalen over. Sommige kindjes hebben voor darmkrampjes ook baat bij een osteopaat.

Misschien dat je kindje bij jullie beter slaapt omdat hij dan op zijn buik tegen jullie aan ligt (of is dat niet zo?)? Op je buik heb je minder last van de pijn dan op je rug. En het is opzich ook wel logisch dat je als je slaapt minder last hebt van de pijn dan als je wakker bent.

Krijgt je kindje niet teveel melk binnen? Of teveel voormelk? Daar kunnen ze dacht ik ook krampjes van krijgen.

Succes met puzzelen! En als je er niet uitkomt, misschien toch effe je ha laten kijken?

Groetjes,

Eveline

Hoi. Ik merk (iid wat Evelien ook al zei) als Teun op zijn buikje ligt dat hij veel minder last heeft van zijn krampjes. Overdag in de box ligt hij altijd op zijn buikje,nu voortaan ook in de  kinderwagen (reactie`s van mensen liegen er niet om maar goed het is mijn kind!!!)
Ik kon nergens meer  komen,Teun krijst de hele boel bij elkaar,nu hij  meer op zijn buik ligt gaat het een stuk beter. Ook ga ik naar een osteopaat,hij constateerde dat zijn 1-ste nekwerveltje vastzit,die heeft te maken met zijn spijsvertering. Hopelijk als die weer los zit dat het over is. Succes. Groetjes Mikkie

Terug
Bovenaan