krampjes poging 2

1e poging niet geplaatst

ligt het aan ons of hebben onze meiden gewoon veel last van krampjes?

jonna heeft stevige ontlasting en dat doet pijn. we hebben extra water gegeven en dat hielp niet, dus gisteren besloten om op andere voeding over te gaan. kruidvat extra care voor krampjes en ontlasting
nu paar dagen wachten maar de onlasting vanmorgen was iets dunner, hopen dat het werkt
ze valt gelukkig vaak wel in slaap op mijn buik, en we oefenen met speentje maar daar is ze nog te klein voor. zou haar wel helpen omdat ze zuigbehoefte heeft tijdens de pijn en dat kan haar kalmeren. (CB staat hier achter en kraamhulp toen ook)

mara had reflux en heel veel last van krampen, nachtenlang zoet mee geweest, 1 uur nachts wandelingen maken om haar in slaap te krijgen, schommelstoeltje, medicatie enz. je bent wanhopig en doet alles om haar te helpen.
nu is ze bijna 2 en is het afgelopen hoor, toen we met vaste voeding startten was het klaar.

ik wil niet nog eens maandenlang toezien dat mijn meisje pijn heeft

daarbij hebben mijn man en ik beide een spastische darm dus wij weten hoeveel pijn het doet
wel komisch dat de 1e week de moeder-dochterband zo groot is dat ik elke keer krampen kreeg als jonna het had. manlief werd er gek van want hi jmoest dan voor jonna zorgen zodat ik kon rennen naar de wc. hij wordt helemaal gek van het onmachtige gevoel dat je krijgt. mijn darmen zijn weer op rit gelukkig en dan heb ik er zelden last van

MAar nu die van jonna nog......
ze krijgt ook cinababy naast de voeding

Tja...dat zijn toch vaak die 1ste maanden he dat ze last hebben van kramjes,het hoort er eigenlijk bij hoe vervelend en zielig dan ook...mijn kids hadden alleen maar dunne poep(maar dat zie je vaak bij bv)maar als ik dan te pittig gegeten had hadden hun ook last van krampjes...volgens mij doe je het al hartstikke goed met speciale voeding en cinababy,verder zou je haar buikje nog kunnen masseren en zo rondjes lopen als ze op haar buikje op je arm ligt...verder troosten,knuffelen maar dat zal je vast al doen,is gewoon waar je weer doorheen moet en waar ik ook alweer tegenop zie.laat ze van mij maar een maandje of 4 zijn....

liefs jootje

Hier ook 1 die last heeft van harde ontlasting. Dat komt door de forte maar zonder kan ze niet dan schreeuwt ze moord en brand haha en meer drinken geven red ze ook niet dus ik moest wat. Ze heeft verder geen krampjes gelukkig maar goed t poepen doet dus zeer. Dat heb ik gemeld bij de kinderarts vorige week en ik heb lactulose gekregen en dat heeft ze nu in totaal 2x gehaal (2x 2ml) en t werkt als een tierelier. Ze kan nu weer goed poepen en dus ook goed drinken.

xx

ik weet dat het erbij hoort maar ik merk dat ik er moeite meer heb door de periode met Mara

ze is totaal anders en heeft niet heel erg last hoor, ik denk dat zij wel normaal last heeft, maar toch voel je je soms machteloos als ze een half uur last heeft en niet kan slapen en dan komen die gevoelens van toen naar boven

jonna heeft een navelbreuk, een opstaand naveltje, dus ik moet daar voorzichtig mee zijn

CB is vandaag geweest en ze bevestigen dit keer idd de navelbreuk en dat ik goed aan gedaan heb om andere voeding te nemen en heel goed doe.
Heel wat anders dan met Mara, dat heb ik wel gezegd, zij hadden mij moeten wijzen op reflux en huilbaby en moeten helpen daar mee om te gaan ipv mij met nietszeggende antwoorden naar huis sturen. ik vroeg elke keer hulp, ik vroeg zo vaak of het geen reflux was enzovoorts Ha was net zo bagger maar die is inmiddels vervangen.

ze zit al wel op flesjes van 120ml!! en net 2 weken oud, ter vergelijking mara was minimaal 8 weken voor ze die kant op ging. Jonna drinkt tussen de 80 en 100ml maar omdat ze nu steeds eerder voor de fles komt maak ik nu dus grotere flesjes en kijken wat zij er mee doet.

Ik merk dat ik goed moet opletten wat reele gevoelens zijn en wat oud is. het oude moet weg, dit is Jonna een hele andere maar net zo eigenwijze en pientere dame

larissa ik merk dat hier de lactulose goed helpt, ik heb t niet elke dag nodig maar soms ff om t weer goed op gang te brengen en ik ben erg blij dat de kinderarts mij serieus nam.

Succes!!

xx

Heey,

Hier ook een dochter met krampjes!! Ze heeft geen problemen met poepen, meer met het verwerken van de melk. Toch is het een hongerige dame want ook Luana zit op flesjes van 120 ml!! Ze is nu 16 dagen en maakt nu 100-115 ml op per fles. Tis pas sinds vandaag hoor, hiervoor zat ze steeds op 90 ml. Wie weet slaapt ze er zelfs wel op door!

Tegen de krampjes geven wij infacol en bakaeren we haar in. Door de krampjes gaat ze erg fladderen/wapperen met haar handjes en slaat ze zichzelf weer wakker. Nu dus niet. Misschien dat dat een idee is? Verder is het helaas iets wat erbij hoort. Opstartprobleempjes noemde mijn kraamhulp het haha.

Succes!
Liefs ciomama

Onze meid kan heel slecht poepen en is ook echt vaste poep. Het enige wat ik ertegen kan doen is buikje masseren als ze er veel last van heeft. We zijn al overgestapt met de voeding en hier lijkt ze het beter op te doen. Ook krijgt Emi 120 cc in der flesje. Ze is best hongerig en dit ook in goed overleg met de verloskundige. Ze drinkt het met gemak op en slaapt daarna een uurtje of 4 achter mekaar door. Ze is gelukkig een heel tevreden kind dat niet veel huilt. Ook wij bakeren haar in de nacht in omdat ze ook heel veel zichzelf wakker sloeg. Wat een bewegelijke dames kunnen het zijn. Allemaal veel succes met de kleine hummels en vooral genieten.

Liefs Peet

Terug
Bovenaan