krampjes; van nutrilon 1 naar omneo

Hoi,

Ons zoontje van 6 dagen heeft vreselijke last van krampjes en op aanraden van verloskundige, kraamhulp en cb zijn we vandaag van nutrilon 1 overgestapt naar nutrilon omneo.
Ik las goede ervaringen van enkele van jullie en nu vraag ik mij af hoe lag duurt het ongeveer voordat het effect heeft. Het is zo vreselijk oms ons mannetje zo'n last te zien hebben.

We hebben overigens ook extra vocht, venkelthee en theelepel maisolie geprobeerd, niets mocht baten. In de afgelopen 4 dagen pas twee keer een klein poepje en zijn darmpjes rommelen en hij laat windjes maar nix verder...

Hopelijk slaat dit snel aan....

Groetjes,

Lein
 
wij zijn ook overgestapt op omneo, nadat we alles geprobeerd hadden. Het duurt even voordat het aanslaat, maar ons zoontje heeft nu veel minder last.
Ik weet hoe erg het is om je kind zo pijn zien te hebben, ik vond het vreselijk. Succes en ik hoop dat de omneo snel aanslaat.
 
Mijn zoontje is inmiddels 4,5 maand. Maar toen hij ook 3 weken was had hij ontzettend veel last van krampjes. De combinatie van Cinababy(vsm), nutrilon Omneo en de juiste speengat (dus zodat hij rustig drinkt en ongeveer 15 tot 20 minuten over een fles doet), hebben de krampjes binnen twee weekjes helemaal uit 'zijn' wereld geholpen. En altijd 10 ml meer water in de fles doen helpt ook!!
Het gaat echt over hoor, hou moed!!!

Groetjes Desi mv Duncan

PS: Toen hij 3 maanden was zijn wij stap voor stap weer overgegaan naar nutrilon 1. Dus steeds een schepje vervangen door de nutrilon 1. Want Omneo is niet bepaald goedkoop. Als je ziet dat tijdens het afbouwen de krampjes terugkomen moet je weer helaas overstappen naar volledig Omneo. En dan probeer je het met 4 maanden weer. Laat a.u.b. even weten hoe het gaat
 
Ook ons dochtertje had erg last van darmkrampjes. Op deze forum las ik over ABC Dophilus van Solgar, we zijn dit toen direct gaan halen en na een week hadden we een heel tevreden baby. Dit middeltje helpt bij de ontwikeling van de darmpjes waardoor je later niet hoeft af te bouwen wanneer de krampjes over zijn, de darmen zijn dan gewoon beter ontwikkelt dus daardoor is de kramp ook verdwenen. Wel gebruiken we nog steeds de Omneo, ook ivm spugen. Het middeltje is aardig duur, 25 euro, maar het is een eenmalige uitgave want als dit potje op is is de kramp allang gegarendeerd over.
 
lein vraag even aan je consultatiebureau wat ze van abc dophilus vinden. schijnt erg goed te helpen tegen krampjes. In haar boek beschreef daphne deckers dat ze het ook gebruikte voor haar kleine en het hielp erg goed.
 
Terug
Bovenaan