krampjes verstopping?

mijn baby van bijna acht weken heeft heel veel last van krampjes, de hele dag door trekt hij zijn beentjes op en huilt daarbij veel, hij zit ook steeds te persen maar er komt maar niets uit, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoi,

heb hier zeker ervaring mee !
Als je baby er veel last van heeft is dat enorm zielig en een belasting voor jou zelf.
Mijn ervaring is dat mensen snel zeggen : hoort erbij de 1e 3 maanden....daar heb je wat aan !
Wat wij hebben gedaan is nutrilon omneo gegeven, gemengd met gewone nutrilon ( omneo is een wat vriendelijkere voeding en oa tegen krampjes )
Ook cinababydruppels van VSM dit werkt tevens wat rustgevender.

Heel veel sterkte en inderdaad het kan tot 4 maanden wel duren onze kleine is er nu (3,5 maand ) bijna vanaf.

Oja dat persen had ons zoontje ook, schijnt erbij te horen de darmen worden steeds geprikkeld door die kramp dus dat is een normale reactie, zolang hij/zij maar niet verstopt is.

Groeten Renata
 
schijnt wel dat cinababy niet direct werkt, dus dat je even door moet zetten. mijn zoontje had er ook lst van. ik gaf cinababy. liet hem tussendoor boeren en fietste met zijn beentjes. het heeft geholpen.
 
Hoi Sas,

Onze zoon (Wolf, ook acht weken) had ook vreselijke last van krampjes. De eerste paar weken poepte hij ook nauwelijks (1x in de vier dagen ofzo) en op aanraden van cb en huisarts hebben we hem toen een heel klein beetje lactulose siroop (een mild laxeermiddel) in zijn flesje gegeven 3 keer per dag. Het poepen kwam toen wel op gang en tegelijkertijd zijn we overgeschakeld op omneo voeding. Toen zijn poepen wat normaler was en de krampjes dus ook minder hebben we meteen de lactulose afgebouwd en hij krijgt nu gewoon nog omneo voeding.
Het gaat nu helemaal goed en hij poept zo'n twee keer per dag.

Groetjes,

Lein
 
Hoi Sas,
Zielig he, die krampjes. Ik herken het maar al te goed. Wij geven ook Omneo, maar ik ben daarvoor al begonnen met het geven van ABC Dophilus door de fles. Het is een homeopatisch poeder, waarvan je elke voeding een mespuntje in de fles doet. Niels is morgen 11 weken en hij heeft al een tijdje geen last meer van krampjes. Ik was heel blij dat ik (en vooral hij natuurlijk!) niet tot 3 a 4 maanden door hoefde te gaan. Zo zielig. Nu is hij vrolijk en huilt hij veel minder.

Veel succes!
Machteld
 
Terug
Bovenaan